Strona główna » Lokalne » Ełk:Oszukana na BLIK-a. Kolejna osoba straciła swoje pieniądze
Lokalne

Ełk:Oszukana na BLIK-a. Kolejna osoba straciła swoje pieniądze

Do policjantów zgłosiła się kobieta, która straciła 5000 złotych, wysyłając za pomocą komunikatora swoje kody BLIK. Stało się to po tym, jak odpowiedziała na ogłoszenie dotyczące pracy. Wówczas dostała w wiadomości prośbę o pieniądze, które miały być dobrze zainwestowane i szybko pomnożone. Niestety zgodziła się wygenerować i podać obcej osobie kody BLIK. To już kolejna mieszkanka Ełku, która straciła w ten sposób swoje pieniądze.

Historie, które przedstawiają oszuści, są różne. Zwykle odzywają się do potencjalnej ofiary przez komunikator na portalu społecznościowym z przejętym albo fikcyjnym kontem i proszą o udostępnienie kodu BLIK. Tłumaczą, że np. robią zakupy, ale nie wzięli portfela

Ofiara udostępnia kod, przy pomocy którego oszuści dokonują transakcji np. wypłacając pieniądze w bankomacie. Właściciel konta musi co prawda potwierdzić transakcję, ale robi to w dobrej wierze, myśląc, że pomaga znajomemu, który znalazł się w potrzebie. Przestępcy są wyjątkowo bezczelni, bo czasami proszą nawet o podanie kolejnego kodu BLIK, kłamiąc, że pierwszy nie zadziałał prawidłowo.

Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze skontaktujmy się ze znajomą osobą telefonicznie i sprawdźmy, czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. A najlepiej w żadnej sytuacji nie podawać swoich haseł osobom, z którymi nie mamy bezpośredniego kontaktu. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

KPP EŁK