Strona główna » Baza wiedzy » Klub Młodego Programisty w Ełku bije rekordy popularności
Baza wiedzy

Klub Młodego Programisty w Ełku bije rekordy popularności

77 warsztatów, 1257 uczestników – to najkrótsze podsumowanie pierwszych siedmiu miesięcy działalności ełckiego Klubu Młodego Programisty.

Klub Młodego Programisty (KMP) to miejsce, gdzie dzieci oraz ich rodzice mogą brać udział w bezpłatnych warsztatach programowania. W całej Polsce działa 16 takich miejsc, po jednym w każdym województwie.

Poza Ełkiem także w Inowrocławiu, Lubinie, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Siedlcach, Nysie, Przemyślu, Suwałkach, Jaworznie, Kwidzynie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Gnieźnie i Stargardzie.

— Zależało nam, aby z zajęciami programowania dotrzeć do miejsc, w których ich oferta jest uboższa — mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. — Chcemy wyrównywać szanse edukacyjne uczniów z mniejszych miast — dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Tysiące w miesiące
Kluby ruszyły w październiku ubiegłego roku i od pierwszego dnia cieszą się ogromną popularnością. Jak się okazało, takich warsztatów z nauką programowania po prostu brakowało. Miejsca na warsztaty znikają najczęściej w ciągu kilku dni od otwarcia rejestracji. Po ukończonym jednym cyklu zajęć rodzice często pytają o możliwość kontynuacji warsztatów (taką chęć deklaruje 90% rodziców dzieci, którzy wypełnili ankietę ewaluacyjną). Niektóre dzieci dojeżdżają na zajęcia z mniejszych miejscowości, oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów od Klubu.

– Nasze zajęcia to nie tylko nauka połączona ze świetną zabawą. To przede wszystkim dowód na to, że aby zacząć przygodę z programowaniem nie musimy inwestować w drogi sprzęt komputerowy, czy informatyczne kursy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Pokazujemy dzieciakom i ich rodzicom, bo w naszych zajęciach mogą brać udział także i oni, że warto zacząć tę przygodę. Jej efektem może być zdobycie jednej z kluczowych kompetencji przyszłości – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Tylko przez pierwsze siedem miesięcy działania Klubów z bezpłatnych zajęć w całej Polsce skorzystało ponad 20 tysięcy dzieci. Do października 2020 r. ta liczba się podwoi. W sumie, do tego czasu zorganizowano warsztaty dla ponad 40 tysięcy osób. Z bezpłatnych zajęć w warmińsko-mazurskim KMP skorzystało do tej pory 1257 dzieci z Ełku i okolic.

Jak wyglądają zajęcia?
Co tydzień, o tej samej godzinie, pod okiem profesjonalnych trenerów dzieci – wraz z rodzicami – poznają korzyści płynące z nauki programowania. Udział w warsztatach jest bezpłatny, a każdy cykl to 10-godzinnych spotkań, prowadzonych na czterech poziomach trudności. Zajęcia dopasowane są do wieku uczestników. Mamy dwie grupy wiekowe: dzieci z klas 1-3 i z klas 4-6.

Scenariusze zajęć zostały przygotowane tak, aby poza wstępem do kodowania, dzieciaki uczyły się także współpracy i rozwijania innych kompetencji miękkich. Uczniowie — pod okiem profesjonalnych trenerów — pracują z robotami edukacyjnymi, tabletami oraz matami edukacyjnymi.

Z regularnymi warsztatami Klub wróci po wakacjach. Na wrzesień zaplanowane są dni otwarte w Klubach Młodego Programisty. To będzie świetna okazja, by na własne oczy zobaczyć, jak wyglądają zajęcia i praca z trenerami.

Warto też śledzić stronę www.klubmlodegoprogramisty.pl i profil na Facebooku. To tam znajdziecie informacje o terminach kolejnych zajęć i rekrutacji. Bądźcie czujni, miejsca na warsztaty szybko znikają. Czekając na kolejną turę zajęć w Klubach Młodego Programisty, zaglądajcie też na www.koduj.gov.pl. Znajdziecie tam gotowe scenariusze zajęć programowania, linki do bezpłatnych aplikacji i wiele innych pomysłów na spędzenie czasu w weekendy i wakacje.

Otwarcie Klubów to element realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK projektu Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

OSTATNIO KOMENTOWANE