Strona główna » Lokalne » O inwestycjach drogowych i kolejowych na Norwida z ministrem Adamczykiem
Lokalne

O inwestycjach drogowych i kolejowych na Norwida z ministrem Adamczykiem

Dziś odbyła się krótka konferencja prasowa dotycząca inwestycji kolejowych (Ełk-Pisz-Szczytno), realizacji Via Baltica oraz rozwiązań komunikacyjnych w mieście Ełk przy projektowanej Rail Baltica. Organizatorem briefingu było Prawo i Sprawiedliwość. Spotkanie odbyło się przy ulicy Norwida, która ma być częścią małej obwodnicy.

Rozmówcy przedstawiali plany te bliższe i te dalsze, przypomnieli o realizowanej budowie Via Baltica oraz linii kolejowej Rail Baltica, która ma przyspieszyć podróż z Litwy do Warszawy przez Ełk i Białystok.

Warto przypomnieć, że miasto pozyskało już dofinansowanie na projekt budowy I etapu małej obwodnicy Ełku dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na podstawie Programu Funkcjonalno — Użytkowego. Realizacja zadania odbędzie się w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w latach 2019-2020.

Zakres projektu obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej i budowa ulicy Norwida o długości 700 m oraz łącznika z ul. Matejki o długości 147 m. Zadanie przewiduje m.in.: przebudowę jezdni głównych oraz skrzyżowań z ulicami: Emilii Plater, M. Dąbrowskiej, Korsaka, Wańkowicza, Kwiatową, J. Matejki (skrzyżowanie z ul. Matejki należy zaprojektować o ruchu okrężnym — typu rondo) oraz budowę nowych zatok autobusowych.

W konferencji wzięli udział Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury, Paweł Czemiel doradca ministra, Ireneusz Merchel prezes PKP PLK, poseł Wojciech Kossakowski, Jerzy Szmit oraz Tomasz Andrukiewicz prezydent Ełku.

13 komentarzy

Kliknij tutaj, aby opublikować komentarz

  • W Prostkach samorząd to opublikował projekty skrzyżowań dróg z torami do wglądu dla mieszkańców z konsultacjami, a tu pseudo banerami zasłonili się i gruszki obiecują przed kamerami.

    • a co tam w Prostkach publikować jak te samo tory będą jak teraz i nawet żadnego podziemnego tunelu nie będzie, tam to bedzie wtedy fajnie

  • Ludzie!!! Obudźcie się!!! Jaka Rail Baltica? Kto to sfinansuje? Tunel, most? Nawet przy wyparciu 80% wkład własny to kilkadziesiąt milionów. Z czego? Zrobili pokazówkę z fruwającymi na wietrze makietami. Wyglądało to komicznie. Nie wbito nawet przysłowiowej łopaty do pierwszego etapu małej obwodnicy, a gdzie dopiero etap drugi i trzeci. O tunelach i wiaduktach nie wspominając. Kiedy? Pytam, kiedy? Konkretne daty, a jak nie będzie, to żegnamy ze stanowiskiem.

    • Konkretne daty?
      Na początku 2016 r. pan poseł Kossakowski w Radio5 dowodził, że bezapelacyjnie ViaBalticą do Warszawy pomkniemy do końca 2018. Dowód filmowy można wyguglać.
      Ale i tak wybrano go powtórnie w 2019.
      Suweren tak ma. Kiełbasę wyborcza pochłania z apetytem, ale nie zastanawia się, co potem z tej kiełbasy powstaje na drugim końcu przewodu pokarmowego.

  • Dróżka od Plater do Matejki nie zasługuje w żaden sposób na nazwę „małej obwodnicy”. Ot, kolejna uliczka będzie, poprawiająca lokalsom dojazd do Biedry. Wyzwanie zaczyna się na wysokości cmentarza, gdzie trzeba zmieścić skrzyżowanie z Cmentarną tuż przy przejeździe kolejowym – a dalej MOST na rzece, o którym panowie nawet się nie zająknęli, a i na żadnym obrazku przezornie go nie ma. Jest za to jakieś rondo między cmentarzem a targowiskiem (żeby wrony zawracały?).
    Tak czy inaczej, pan Czemiel na tym projekcie jeszcze ze cztery kampanie wyborcze oprze. Trzy już dał radę, a nawet jednej łopaty ziemi póki co nie przerzucono.

  • A gdzie ten gruby co ze stołem latał przed wyborami. Ogłoszono że nie będzie łącznika do Knyszyna który tak reklamował. Dwupasmówka miała być, Miało to być połączenie Via Balici z Via carpatią.

    • Tak, przez środek bagien biebrzańskich. Wstępne wypalanie terenu pod budowę niedawno się odbyło, a więc nikt nie ma prawa zarzucić, że prace nie trwają.