Strona główna » Lokalne » Prawie 4,8 mln zł dofinansowania na budowę I etapu małej obwodnicy Ełku
Lokalne

Prawie 4,8 mln zł dofinansowania na budowę I etapu małej obwodnicy Ełku

Foto: UM EŁK

Wojewoda Warmińsko-Mazurski Artur Chojecki spotkał się dziś w Urzędzie Miasta Ełku z prezydentem Tomaszem Andrukiewiczem. Podczas wizyty podpisana została umowa na dofinansowanie projektu i budowy ulicy Norwida w Ełku na odcinku od skrzyżowania z ul. Emilii Plater do ul. Matejki. Inwestycja, na którą Ełk pozyskał prawie 4,8 mln zł, będzie stanowiła I etap budowy drogi średnicowej.

W Ełku podobnie jak w innych polskich miastach wzrasta liczba samochodów, co wpływa na przeciążenie komunikacyjne głównych dróg. W związku z tym problemem ełcki samorząd planuje budowę tzw. małej obwodnicy Ełku, która stanie się alternatywą (drogą równoległą do części ul. Kilińskiego i ul. Wojska Polskiego). Dzisiaj w ełckim ratuszu odbyło się spotkanie, podczas którego Wojewoda Warmińsko-Mazurski Artur Chojecki podpisał umowę na dofinansowanie budowy ul. Norwida (od skrzyżowania z ul. Emilii Plater do ul. Matejki), która będzie I etapem budowy małej obwodnicy Ełku.

Projekt budowy I etapu małej obwodnicy Ełku otrzymał 80% dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na podstawie Programu Funkcjonalno — Użytkowego. Realizacja zadania odbędzie się w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w latach 2019-2020.

Zakres projektu obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej i budowa ulicy Norwida o długości 700 m oraz łącznika z ul. Matejki o długości 147 m. Zadanie przewiduje m.in.:
– przebudowę jezdni głównych oraz skrzyżowań z ulicami: Emilii Plater, M. Dąbrowskiej, Korsaka, Wańkowicza, Kwiatową, J. Matejki (skrzyżowanie z ul. Matejki należy zaprojektować o ruchu okrężnym — typu rondo)
– budowę nowych zatok autobusowych
– budowę nowych chodników i ścieżki rowerowej
– wykonanie projektu stałej organizacji ruchu, oznakowania pionowego i poziomego
– odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni jezdnych do kanału burzowego istniejącego w ul. Norwida i ul. J. Matejki

Całkowita wartość inwestycji to: 6 787 707 zł, w tym koszty kwalifikowane: 5 964 913 zł oraz koszty niekwalifikowane: 822 794 zł (sieć wodociągowa oraz sieć gazowa). Wartość dofinansowania wynosi 4 771 930 zł i jest to 80% kosztów kwalifikowanych. Wkład własny Miasta Ełku to: 2 015 777 zł.

UM EŁK

7 komentarzy

Kliknij tutaj, aby opublikować komentarz

  • Ta „gwiazda” co tak się cieszy, nie była na debacie z kandydatami do Senatu w Radio 5. Przestraszyła się bo już poobrażała wszystkich. W okręgu 35 jest przegrana. Wczoraj w Węgorzewie nauczyciele brzydko. Mówili o tej pani.

    • A dlaczego Kopiczkowa nie przyszła na debatę w Radiu 5 z kontrkandydatami w walce o mandat senatora, w tym z p. Jolantą Piotrowską, czyżby bała się kompromitacji?

  • Jak ją lubię teraz te całe zastępy dobrych wojkow z pisu, zawsze worek z prezentami mają – prawie jak Mikołaj, a do gwiazdki daleko

  • Droga jest potrzebna jako alternatywa do Wojska polskiego a w szczególności mostu na rzece. Ale czy jest sens robić ją w tak drogim zakresie, kilku radnych twierdzi i uważam, że słusznie – by była to droga (od Dąbrowskiego, przez most, rownolegle do WP) wbijająca się w rondo przy ATU, bądź wychodząca przy cmentarzu w górę. Taniej, sprawniej, szybciej.

  • Cóż za zbieg okoliczności. Mówienie, że to kampania wyborcza to daleko idąca nadinterpretacja A tak na poważnie. Nie warto świętować rozpoczęcia inwestycji do momentu rozstrzygnięcia przetargu. Od roku, kluczowe inwestycje znacznie przekraczają kosztorysy. Więc po wyborach moze się okazać, że zamiast bardzo potrzebnej „małej obwodnicy”, będzie wielkie rozczarowanie.