WIADOMOŚCI LOKALNE

Przedstawili plan rozbudowy DK65. Zobacz, jakie zmiany są zapowiadane

foto: Justyna Kosińska

Dzisiaj, w siedzibie oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Ełku odbyło się spotkanie, którego celem było przedstawienie projektowych rozwiązań planowanej rozbudowy drogi krajowej nr 65 do granicy województwa warmińsko-mazurskiego. W szczególności omawiano lokalizacje projektowanych chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych.

W spotkaniu uczestniczyli Poseł na Sejm RP Wojciech Kossakowski, Jerzy Szmit były wiceminister Infrastruktury i Budownictwa, obecnie członek zarządu PKP TELKOL; Paweł Czemiel Doradca Ministra Infrastruktury, Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA oraz przedstawiciele samorządów (m.in. Ełku, Olecka, Gołdapi) i jednostek samorządowych.

Działania rozbudowy DK 65 obejmą powiaty gołdapski, olecki, ełcki (gminy: Gołdap, Kowale Oleckie, Olecko, Ełk, Prostki) oraz zakłada 7 zadań:
Zadanie 1: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku drogowe przejście graniczne Gołdap – początek obwodnicy Gołdapi
Zadanie 2: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Kowale Oleckie – początek obwodnicy
Zadanie 3: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Olecko-Gąski
Zadanie 4: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Gąski – Ełk
Zadanie 5: „Remont drogi krajowej nr 65 w miejscowości Ełk ul. Przemysłowa, ul. Grajewska
Zadanie 6: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Ełk – Nowa Wieś Ełcka
Zadanie 7: „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Nowa Wieś Ełcka – granica województwa

ZADANIA 1-4 i 7
1. Poprawa geometrii drogi w tym korekta łuków poziomych,
2. Poszerzenie jezdni do 8 m,
3. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni na całym odcinku do dopuszczalnego nacisku 115kN/oś,
4. Budowa/ przebudowa przepustów,
5. Budowa chodników wraz z oświetleniem
6. Rozbudowa skrzyżowań
7. Budowa/przebudowa zatok autobusowych wraz z dojściami dla pieszych (oświetlonych),
8. Wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, a także zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego,
9. Przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych, w tym wykonanie przepustów pod zjazdami,
10. Budowa/ przebudowa odwodnienia drogi, w tym budowa kanalizacji deszczowej,
11. Budowa oświetlenia drogowego,
12. Przebudowa urządzeń i sieci kolidujących z inwestycją,
13. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD,
14. Budowa kanału technologicznego,
15. Budowa urządzeń i obiektów ochrony środowiska m.in. budowa przepustów ekologicznych, urządzeń oczyszczających, budowa płotków naprowadzających.

ZADANIE 5
1. Remont istniejącej nawierzchni jezdni bez zmiany układu drogowego w planie i w profilu. Jego zasadniczą częścią jest frezowanie warstwy ścieralnej nawierzchni i jej odtworzenie. W zakres remontu wchodzi także odtworzenie oznakowania poziomego oraz w razie potrzeby zniszczonych lub uszkodzonych elementów oznakowania pionowego i bezpieczeństwa ruchu.
2. Korekta geometrii ronda Majora „Dzika” Nalborskiego – zwiększenie szerokości jezdni ronda oraz utworzenie powierzchni przejezdnych na wyłukowaniach ronda z drogami.
3. Remont obiektu mostowego nad linią kolejową w km 3+381
4. Udrożnienie systemu odwodnienia jezdni w rejonie wiaduktu kolejowego wąskotorowego w km 1+790

ZADANIE 6
1. Zachowanie geometrii drogi w planie i w profilu podłużnym
2. Zachowanie szerokości jezdni – 7 m,
3. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni na całym odcinku do dopuszczalnego nacisku 115kN/oś,
4. Budowa ciągu pieszo-rowerowego łączącego Ełk z Nową Wsią Ełcką wraz z oświetleniem na całej długości
5. Przebudowa (poszerzenie) prawego chodnika oraz oświetlenie chodników projektowanych i istniejących
6. Przebudowa skrzyżowań (korekta geometrii bez zmiany tupu skrzyżowania)
7. Przebudowa wybranych zatok autobusowych wraz z dojściami dla pieszych (oświetlonych),
8. Wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, a także zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego,
9. Przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych, w tym wykonanie przepustów pod zjazdami,
10. Budowa/ przebudowa odwodnienia drogi, w tym budowa kanalizacji deszczowej,
11. Budowa oświetlenia drogowego na odcinku zabudowanym,
12. Przebudowa urządzeń i sieci kolidujących z inwestycją,
13. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD,
14. Budowa kanału technologicznego,
15. Budowa urządzeń i obiektów ochrony środowiska m.in. urządzeń oczyszczających.

Już 21 grudnia 2018 roku w biurze poselskim Poseł na Sejm RP Wojciech Kossakowski podczas konferencji prasowej informował o planowanych inwestycjach w naszym regionie.
Przypomnijmy: Powstanie około 30 kilometrów ścieżek pieszo-rowerowych

11 komentarzy

11 Comments

  1. Avatar

    Nwe

    8 stycznia 2019 at 16:43

    U nas to kabaretowi nie będzie końca. Pan poseł ogłasza plany budowy dokładnie i zrozumiałe a humorzasty biegnie do radia i opowiada dokładnie to samo nie mówiąc że to już ogłosił Pan poseł Kossakowski.

  2. Avatar

    Mieszkaniec Konieczki.

    8 stycznia 2019 at 10:01

    Brawo Hynek. Pan Poseł Kossakowski myśli że my to ciemnogrod o niczym nie mający pojęcia. Jest internet i wiemy co powiedział poseł o Viabaltici. 2018 miał być koniec. Tak krytykowali Pana Orzechowskiego a nam sami bajki wciskają. Było już wiele konferencji o przetargach i nic się nie dzieje. Wożą Pana ministra Schmidta by konferencja wyglądała poważnie a on już nie wiele może.

  3. Avatar

    Hynek

    8 stycznia 2019 at 08:03

    Wybitni specjaliści od urządzania konferencji.
    Dla przypomnienia na youtube /watch?v=FqUz1j9HJpc. Ewentualnie po tytule „Via Baltica najpóźniej w 2018 r.”.
    Ciekawe, co Pan Poseł dziś miałby do powiedzenia w tej sprawie.

  4. Avatar

    Hynek

    8 stycznia 2019 at 08:02

    Wybitni specjaliści od urządzania konferencji.
    Dla przypomnienia https://www.youtube.com/watch?v=FqUz1j9HJpc. Ewentualnie po tytule „Via Baltica najpóźniej w 2018 r.”.
    Ciekawe, co Pan Poseł dziś miałby do powiedzenia w tej sprawie.

  5. Avatar

    hynek

    8 stycznia 2019 at 07:43

    Wybitni specjaliści od zwoływania konferencji.
    NP. Pan Poseł: https://www.youtube.com/watch?v=FqUz1j9HJpc. Gdyby link przestał się zgadzać, należy szukać „Via Baltica najpóźniej w 2018 r.”.
    Może redakcja zapyta tego optymistę z filmu, co dziś ma do powiedzenia na ten temat?

  6. Avatar

    skipper

    7 stycznia 2019 at 10:34

    No muszą budować, bo inaczej milion elektrycznych samochodów obiecany przez Morawieckiego nie będzie miał po czym śmigać.
    A swoją drogą – co panowie Kossakowski i Szmit zdziałali przez 3 lata w sprawie dalszej budowy 16-tki od Mrągowa w stronę Ełku (poza oczywiście papierową zmianą jej przebiegu od Ełku do Knyszyna, której to zmiany i tak nie zrobiono, bo DK16 nadal prowadzi do Augustowa, a przez Knyszyn nadal leci DK65)?
    Bo jak byli w opozycji, to tak fajnie dreptali po przejściu w Sorkwitach, wyrzekając na władze, że nic w temacie nie robią…

  7. Avatar

    Mieszkaniec Ełku.

    7 stycznia 2019 at 08:56

    Tę konferencje to taki pisowski blef. Zobaczcie kto tam jest. Kto ma cokolwiek do powiedzenia by zadecydować o budowie drogi. Nikt. Pan z dyrekcji w Ełku może zadecydować o posypaniu dróg w okolicach i to wszystko. Pan Schmidt już nie wiele może. Pan Poseł może co najwyżej ten kabaret zorganizować. Pozostali panowie ściągnięcii by zrobić wrażenie o licznosci komisji. Drogi jak nie było tak nie będzie bo łempaty z Warszawy ma mazurską ziemię w głębokim poważaniu. Tu jest więcej przeciwników Pisu niż zwolenników co pokazują wybory. Nie dajmy się po raz kolejny wyrobić w pisowska propagandę.

  8. Avatar

    Kalinka

    5 stycznia 2019 at 16:58

    Czy wiesz że miasto ma już 92 mln długu. Co ty mówisz tak szybko się bogaci?

  9. Avatar

    Czytelnik

    4 stycznia 2019 at 17:07

    Z każdej inwestycji w infrastrukturę komunikacyjną należy się cieszyć, dlatego też jestem zadowolony, iż planowana jest ta inwestycja. Jednakże, pamiętam słowa Pana posła odnośnie via Baltica i terminu końca inwestycji w 2018. Wobec czego mam obawy, choć mógłbym być mile rozczarowany. PiS to nie moja bajka. Zastanawia mnie obecność na konsultacjach byłego wiceministra z PiS, który z racji obecnie pełnionej funkcji nie ma chyba nic do tej inwestycji. Przestrzegam przed propagandą sukcesu, gdyż jest ona zarezerwowana dla naszego lokalnego wodza.

    • Avatar

      Mieszkaniec Elku

      4 stycznia 2019 at 19:12

      Wspaniały wpis, szczególnie dotyczący lokalnego „wodza” który nie został zaproszony a było tyle mediów z kamerami. Pewnie nieźle wierzgal kopytkami pod swoim biurkiem. Co do inwestycji obawiam się czy nie zaczęła się ponowna kiełbasa wyborcza. 2019 rok bogaty w wybory. Czytelnik kwstionuje obecność byłego wiceministra. W planie budowy jest punkt mówiący o remoncie wiaduktu nad linia kolejowa. Czyli obecność obowiązkowa. Im więcej osób tym większe wrażenie i wiarygodność.

    • Avatar

      Odmulacz

      5 stycznia 2019 at 11:25

      DO EUROPARLAMENTU MARSZ PANIE SZMIT !:-) TAK COŚ WRÓBLE ĆWIERKAJĄ I DLATEGO TEN LANS.

zostaw odpowiedź

To Top