Connect with us

Pod napięciem

Radny Andrzej Surynt został kierownikiem działu w ECK

Renata Szymaszko

Publikacja

/

W Ełckim Centrum Kultury od nowego roku funkcjonuje nowy schemat organizacyjny. Wraz z nim pojawia się w stanowisko kierownicze, które obejmuje obecny radny Dobra Wspólnego Andrzej Surynt.

Dotychczas w tej jednostce pracowało 7 kierowników, teraz włącznie z radnym Suryntem będzie ich aż 8. W nowych schemacie pojawia się dział techniczno-organizacyjny, który ma swojego kierownika. Ale ten kierownik ma jeszcze pod sobą innych dwóch kierowników tzw. zespołów.

Radnego można zatrudnić w jednostce organizacyjnej takiej jak ECK, pod warunkiem, że nie będzie on kierownikiem, jego zastępcą lub nie będzie pełnił funkcji kierowniczych. Ustawa o samorządzie gminnym pozwala bowiem pracować radnemu na tzw. stanowisku szeregowym.

Zatrudnienie radnego budzi wiele wątpliwości. Czy gdyby Surynt nie był radnym DW, to nowe stanowisko też zostałoby utworzone? I czy znalazłoby się tam dla niego zatrudnienie?

Jak zatem znalazł się tam i nowy etat i nowy pracownik?

 — Jestem uczciwym ełczaninem — mówi Andrzej Surynt. — Z kulturą miałem do czynienia już wcześniej. Występowałem w spektaklach Teatru im. J. Węgrzyna w Ełku. Organizowałem też i nadzorowałem produkcję przedstawień. Pracę otrzymałem na podstawie wcześniejszych rozmów (jeszcze przed wyborami) i złożonego CV. Będę kierownikiem działu techniczno — gospodarczego. Nie widzę w tym nic złego. Z poprzedniego zakładu odchodziłem ze wzruszeniem i sentymentem. Tu, w ECK będę pracował za pensję porównywalną do poprzedniej. Bardzo ważne jest to, że też chcę coś zrobić dla Ełku, nawet poprzez pracę w ECK.
— Moja funkcja nie będzie kolidowała z pracą w radzie miasta. Nie będę już członkiem Komisji Edukacji i Kultury.  O to dlaczego mnie zatrudniono, proszę pytać panią dyrektor — tłumaczy radny.

Zapytaliśmy też dyrektorkę ECK, za jaką pensję będzie pracował obecny radny i dlaczego na stronie jednostki w zakładce „praca” widnieje zapis „Ełckie Centrum Kultury aktualnie nie poszukuje nowych pracowników ”.
Jednak do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Być może sama dyrektor nie wie, dlaczego przyjęła radnego do pracy?
Brak odpowiedzi ze strony Anety Werli jest też odpowiedzią, tym bardziej że stanowisko pracy będzie opłacane z pieniędzy publicznych. Bo Werla nie odpowiedziała nie tylko nam, ale także i mieszkańcom Ełku — naszym Czytelnikom.

Utworzenie nowego stanowiska i powołanie nowego kierownika w jednostce publicznej, zgodnie z ustawą, powinno być konkurencyjne, jasne i przejrzyste i, otwarte. Nawet jeżeli dyrektor uznała, że nowe stanowisko pracy jest potrzebne, to powinna dać ogłoszenie i dać możliwość innym osobom, aby złożyły ofertę.
Występuje tu ewidentnie brak transparentności naboru. To, że nie było przejrzystości podczas rekrutacji, bez wątpienia obciąża dyrektora tej placówki.

W takiej sytuacji, gdzie bliska politycznie osoba dostaje etat, a brakuje, wg naszej wiedzy, ogłoszenia o pracę, konkursu, otwartości każe zadać pytanie: czy etat był po prostu dla radnego załatwiony po tzw. politycznej znajomości?

Zwykły ełcki Kowalski prawdopodobnie nie wiedział, że takie stanowisko w ełckiej placówce kulturalnej się tworzy i będzie obsadzane. Sam Surynt przyznał w rozmowie z nami, że na temat jego etatu rozmowy toczyły się jeszcze przed wyborami samorządowymi.

Wypaczenie samorządności?
Zatrudnianie radnych, którzy sprawują mandat kontrolny, w spółkach miejskich czy jednostkach organizacyjnych, jest w naszej ocenie wypaczeniem samorządności. Można nawet pokusić się o złośliwość i przewrotnie zapytać.
Kto w końcu  kogo będzie kontrolował? Surynt jest jednym z  kierowników ECK, ale jego przełożonym jest Aneta Werla, przełożonym Werli jest Tomasz Andrukiewicz. Organem kontrolnym nad Andrukiewiczem i Werlą jest rada miasta w tym i Andrzej Surynt z mandatem radnego. Powstaje więc niejasny układaniec — przekładaniec.

Patrząc jednak na to z innej strony, to czy dyrektor Anecie Werli potrzebny jest na etacie radny? To jest nawet niezręczna sytuacja, bo z takiego radnego na etacie, to taki trochę szpieg się robi, nie wiadomo czy donosić nie będzie? Trudno też go może być zmotywować do pracy, bo przyjdzie taki na godzinę albo dwie, posiedzi i powie, że obowiązki radnego idzie pełnić, i co mu zrobisz?  🙂 I powstaje taka „święta krowa” nie do ruszenia.  🙂

Natomiast w całej tej sytuacji najistotniejszą dla nas sprawą jest to, czy radny powinien czerpać profity z jednostki, nad którą powinien sprawować nadzór oraz brak czystej i klarownej procedury przy przyjęciu do pracy Andrzeja Surynta.

Notka
Andrzej Surynt jest radnym miejskim drugą kadencję. Wywodzi się ze środowiska kościelnego, jest także silnie związany z Dobrem Wspólnym. W ostatnim czasie był też kandydatem DW na przewodniczącego Rady Miasta w Ełku.
Podczas jednej z debat publicznych organizowanych przez stowarzyszenie Adelfi wyznał, że można się z nim spotkać w ramach dyżurów radnego w kościele oraz zostawić w nim pytanie lub prośbę o kontakt — Parafia Ducha Świętego przy ul. Kilińskiego.

Teraz będziecie go mogli spotkać w ECK.

Czytaj więcej
Reklama
185 komentarzy

185 komentarzy

  1. Avatar

    polo

    25 stycznia 2019 w 19:44

    I co, zadowolony pan Surynt z nowej roboty?

    • Avatar

      Ptaszek

      29 stycznia 2019 w 08:45

      No bardzo czyści wycieraczki szczotka ryżową 😀 to jest taki kabaret, że tylko to nagrać i puścić na 25 lecie MULATKI haha

  2. Avatar

    Gerda

    22 stycznia 2019 w 15:13

    I to jest awansik. Robić jako mistrz na produkcji na 3 zmiany, a teraz od 7 do 15 i to w biurze w gajerku. Jak jest sesja to na godzinkę czy dwie wpadnie do biura i idzie. Ciekawe jak się z tym czuję, że posadke dostał tylko i wyłącznie ze względu na znajomości a nie z kompetencji? Nie głupio mu? Nie wstyd? Na korytarzach ECK aż huczy.

    • Avatar

      Tereska

      29 stycznia 2019 w 09:41

      Patrz żeby ci żyłka nie pękła z zazdrości albo gul nie skoczył za mocno, bo potem to już tylko na komunalny, a nie lepiej spokojnie żyć?

      • Avatar

        Groch

        29 stycznia 2019 w 16:52

        Oj Terenia Terenia nikomu tutaj gul nie skoczy. Zylka też nie pęknie, bo czego tutaj zazdrościć? Pracą tego stanowiska nie osiągnął. Tylko i wyłącznie znajomością 😉

  3. Avatar

    dzik do odstrzału

    21 stycznia 2019 w 20:50

    Jak sobie radzi w ECK nasz radny! Spytajcie tak prywatnie pracowników ECK, to wam powiedzą, .

    • Avatar

      Lolo

      22 stycznia 2019 w 15:02

      A masz jakieś informację? Co tam z piekarzem się wyrabia?

  4. Avatar

    Edzia

    21 stycznia 2019 w 13:15

    Może ktoś napisze skąd się wzięło Śliczny lolo.

  5. Avatar

    Adam

    18 stycznia 2019 w 22:10

    Ludzie co to za fucha kierownik w eck?? Naprawdę żyjecie takim tematem?? Popatrzcie na ogłoszenia o pracę wszędzie szukają i to na kierownicze stanowiska z wyngrodzeniem kilka razy większym.

    • Avatar

      Joanna. Konieczki

      21 stycznia 2019 w 13:10

      Po co piszesz bzdury. Pokaż gdzie jest oferta za takie pieniądze czyli 4000 na rękę, bez zakresu obowiązków. Tzn zakres będzie ale nie będzie obowiązywał.

    • Avatar

      yhy

      21 stycznia 2019 w 13:44

      taka, że tej funkcji nie było. I komórka techniczna i gospodarcza ma swojego kierownika, a teraz dwóch kierowników będzie miało nad sobą kolejnego kierownika, który nie ma co robić bo pozostali kierownicy już wszystko ogarniają. Stanowisko polityczne stworzone dla potrzebującego Andrzeja, to wszystkich boli.

    • Avatar

      ???

      22 stycznia 2019 w 08:34

      Ilu pracowników mają pod sobą ci trzej kierownicy?

  6. Avatar

    wert

    16 stycznia 2019 w 09:07

    Ciekawe czy ktoś na sesji poruszy temat zatrudnienia Pana S na tym stanowisku. Mam nadzieję, że ktoś to zrobi.

    • Avatar

      Mieszkaniec.

      17 stycznia 2019 w 13:57

      Poruszył sprawę piekarza radny Wesołowski. I prezio załatwił go odmowie. Myślę że to Pan Radny zapamięta. Tylko ktoś chory uwierzy że pani Dyrektor ECK sama bez wiedzy humorzastego zatrudnia piekarza.

      • Avatar

        Gaz

        17 stycznia 2019 w 15:25

        Można prosić link z sesji oraz minutę w której pytanie to pada?

      • Avatar

        Stonka

        17 stycznia 2019 w 16:34

        Trochę źle skonstruował pytanie. Powinien bezpośrednio zapytać dlaczego w jednostce organizacyjnej na stanowisku kierowniczym nie było żadnego ogólno dostępnego konkursu? Pan S przechodził z firmy prywatnej do jednostki organizacyjnej bez konkursu i to ja stanowisko kierownicze. Ogólnie o tak brawa za to że chciał podjąć dyskusję. Mieszkańcy tak czy siak mają nadzieję na dalsze wyjaśnienia od prezydenta jak i od nowego kierownika.

  7. Avatar

    K. L

    15 stycznia 2019 w 10:14

    Pani Radna EA jest podobno nauczycielką, ostatnio są intensywne przygotowania strajków nauczycieli. Powód niskie wynagrodzenia srednio2000-2500 zł. Postanowiłem zajrzeć do BIP UM i odnaleźć jawne oświadczenie majatkowe pani radnej. Jesl ktoś chce przeżyć szok i nie dojść do siebie przez najbliższe kilka godzin, radzę osobiście sprawdzić.

    • Avatar

      Sasiad

      15 stycznia 2019 w 10:16

      Do KL zapomniałeś dodać nauczycielka od muzyki.

  8. Avatar

    Czytelnik GM Ełk

    15 stycznia 2019 w 09:56

    Zmontowano klakierowi dobrzackiemu stolek nikt nawet w ECK nie wie po co ten piekarz tam jest, podobno on sam przychodząc do”pracy”nie wie co ma robić a poddani dobrzacy zgłaszają do Pani Redaktor pretensje dlaczego trwa nagonka. Pani Redaktor nas stałych czytelników poinformowała o powołaniu Radnego na stanowisko w ECK a my bez niczyjego nacisku wyrażamy swoje oburzenie.Sa też wpisy w obronie Pana Radnego piekarza. Trzeba czytać uważnie. Niektórzy uważają że trwa nadal komuna i panuje cenzura. Że prezio jest śliczny często nadmieniaja oddane pracownice a tym którzy uważają że ze slicznością prezio nie ma nic wspólnego klakierzy próbują założyć knebel. Nie te czasy państwo dobrzacy.

  9. Avatar

    zażenowana podwójnie

    14 stycznia 2019 w 21:46

    Bo tak mało jest ludzi, którzy coś osiągnęli, a zaczynali od „przynieś, podaj, pozamiataj”. Obudźcie się ludzie! A Szanownej Pani Redaktor (ot, zwykły zwrot grzecznościowy, bo szacunku tu zdecydowanie nie ma, tak, jak i do dziennikarza daleko) gratuluję osiągnięcia celu – rozpętania gunwoburzy skupiającej się na niczym. Brawo 🙂

    PS. Czyli teraz bawimy się w usuwanie niewygodnych komentarzy? 🙂

    • Avatar

      jj

      14 stycznia 2019 w 21:51

      czyli że co?! w porządku? zatrudniają pryszcza w ECKu, dla którego specjalnie montują stołek, i mamy się cieszyć?

    • Avatar

      do zażenowanej podwójnie

      14 stycznia 2019 w 22:16

      Naucz się ortografii

    • Avatar

      Czytelnik

      15 stycznia 2019 w 10:05

      Obudź się komuny i cenzury już dawno nie ma. Wyborcy ograniczyli w ostatnich wyborach dobrzacko klakierską radę. Przypomnę było w poprzedniej radzie 18 klakierow humorzastego teraz jest 11.Duzy spadek prawda? Już nie te czasy mieszkańcy dali znak koniec kabaretu bratkowo, mostkowego światelkowego.

    • Avatar

      K. L

      15 stycznia 2019 w 10:13

      Pani Radna EA jest podobno nauczycielką, ostatnio są intensywne przygotowania strajków nauczycieli. Powód niskie wynagrodzenia srednio2000-2500 zł. Postanowiłem zajrzeć do BIP UM i odnaleźć jawne oświadczenie majatkowe pani radnej. Jesl ktoś chce przeżyć szok i nie dojść do siebie przez najbliższe kilka godzin, radzę osobiście sprawdzić.

      • Avatar

        Jas

        15 stycznia 2019 w 10:23

        Tu potrzebny prokurator.

    • Avatar

      Lat.

      15 stycznia 2019 w 10:21

      Zażenowana „odzażenuj” się i idź spać.

  10. Avatar

    spoko

    14 stycznia 2019 w 17:53

    Jest też nabór na stanowisko dyrektora Techno-Parku. Może tam świetlana przyszłość dla piekarzy, np. elektroniczne rogaliki?

  11. Avatar

    Wilfredo

    12 stycznia 2019 w 07:52

    Czy Piekarz już chodzi do nowej pracy? Jak przyjęli go nowi koledzy i nowe koleżanki?

    • Avatar

      Pracownicy

      14 stycznia 2019 w 09:55

      Przyjęli go chlebem, bułkami i posolonymi Rogalami. Czyli życzliwie.

    • Avatar

      Kamila

      21 stycznia 2019 w 13:13

      Nikt go nie widział, podobno dorabia w piekarni.

  12. Avatar

    Warsz

    11 stycznia 2019 w 09:26

    Za takie kosmiczne pieniądze ta i ja móģłbym pracować i jestem pewny że mam lepsze doświadczenie.

  13. Avatar

    Ałl

    10 stycznia 2019 w 21:33

    A tak narzekaliście na PIS,moim zdaniem Dobro Wspólne bije ich na głowę w zatrudnianiu

    • Avatar

      Wyborca Pis

      11 stycznia 2019 w 09:53

      To oczywiste takiej kliki jak dobrzaKi nie było w historii Ełku.

  14. Avatar

    Gierek z bloku

    10 stycznia 2019 w 20:30

    Aby zostać kierownikiem takim jak Pan S. wystarczy:
    1. Zapisać się do DW
    2. Trzymać z kościołem (policzcie sobie ilu jest radnych z DW trzymających z kościołem)
    3. Poznać TA (Pan S go zna doskonale, wspólne zdjęcia z biegów, morsowań, runmaggedonow i wiele innych)
    4.Na koniec wystarczy już tylko udawać, że posadę dostało się bez żadnych znajomości.
    Ot i jest recepta.

    • Avatar

      Mieszkaniec

      11 stycznia 2019 w 09:57

      Co do tych zdjęć pewnie Panu A się podoba. Pod reszta się podpisuję. Układ, kilka, kolesie.

    • Avatar

      Św jan

      11 stycznia 2019 w 16:35

      Szafarze to ich zawod

  15. Avatar

    pionek

    10 stycznia 2019 w 18:38

    To żart? Za komuny ludzie bez kwalifikacji, ale wierni partii dostawali stanowiska. Co on umie? Żenada.

  16. Avatar

    słup

    10 stycznia 2019 w 17:14

    Czyżby strzał w kolano? Czy ktoś wnikliwie przeczytał ustawę o samorządzie gminnym (art. 24b pkt 1), w której jest jasno napisane, że osoba wybrana na radnego gminy nie może wykonywać funkcji kierownika lub jego zastępcy w jednostce organizacyjnej tej gminy? Więc nie trzeba będzie godzić pracy w radzie z pracą w ecku, bo radnym już się nie jest…

    • Avatar

      Rozporek z Tworek

      10 stycznia 2019 w 17:28

      Kierownik działu to nie osoba kierująca , nie ma zdolności reprezentowania jednostki , nie jest członkiem zarządu bo zarząd jest jednoosobowy. Tytuł mocno na wyrost aby zaspokoić ambicje , a nie podzielić się z nim władzą. Taki kierownik , jak brygadzista na budowie – daleko mu do kierowania jednostką 🙂 . I dobrze niech się chłop uczy. Może będzie kiedyś prezydentem ? Ambitny jest !

      • Avatar

        Jasiek

        10 stycznia 2019 w 18:30

        Bzdura on na zawsze zostanie piekarzem. To nie obraza ale prezydentem nie zostanie.

      • Avatar

        ciekawy

        10 stycznia 2019 w 18:33

        chyba nie chodzi o osobę kierującą jednostką a będącą kierownikiem w jednostce

        • Avatar

          Rozporek z Tworek

          10 stycznia 2019 w 18:47

          kierownik to tylko tytuł i nic nie znaczy bo nie kieruje jednostką. Gdyby rzecz polegała na nazwie to wystarczy osobę kierującą jednostką nazwać np. Przewodniczącym i nie podlegał by ustawie ? Nie bądźcie śmieszni w tych podejrzeniach i spytajcie taty zanim napiszecie , albo pani w klasie bo to zalatuje gimbazą :o)

          • Avatar

            ciekawy

            10 stycznia 2019 w 19:03

            to nie tylko tytuł, kierownik w umowie o pracę oznacza, że osoba należy do kadry kierowniczej w danej jednostce (polecam lekturę art. 24b ustawy o samorządzie gminnym)

      • Avatar

        Mieszkaniec

        11 stycznia 2019 w 10:03

        Wpisów dużo reasumując, w Ełku piekarz został kierownikiem w Kulturze.

        • Avatar

          Slusarz

          14 stycznia 2019 w 17:34

          Uważam że należy cenić władze że nie zapominają o takich zawodach. Powołanie piekarza na tak ważne stanowisko jest wyraźnym poparciem dla piekarzy za ich ciężka przeważnie nocną pracę.

  17. Avatar

    zniesmaczeni

    10 stycznia 2019 w 13:32

    To przerażające, że nikt w takim mieście nie zainteresował się dlaczego tyle osób odeszło i nadal odchodzi.
    Do czego powołana jest KOMISJA KULTURY?
    Ktoś tam skomentował, że odejścia „starych” pracowników to nieprzystosowanie się do nowej wymagającej pani dyrektor, ok. W takim razie co z „nowymi” pracownikami, którzy nie wytrzymują i też odchodzą.
    Ćpuny i darmozjady się zwolnili, ale i nowy nabytek, zatrudniony przez obecną dyrektor tez składają wypowiedzenia, często bez perspektywy nowej pracy.

    • Avatar

      . War.

      10 stycznia 2019 w 19:04

      Zapiszcie się do związków zawodowych. Idźcie do sądu pracy nie bądźcie flegmatykami. Będziecie narzekać to dalej będą wami poniewierac. Nie lubię Solidarności ale oni naprawdę moga wam pomóc maja prawników. Do roboty.
      .

    • Avatar

      Sad

      11 stycznia 2019 w 10:09

      Przecież nikt z ulicy nie przyjdzie i nie zapyta, jak wam pomóc. Pierwszy krok to zwrócenie się do radnych, do związków zawodowych, do prasy, nagłośnienie. Dlaczego zwolnieni nie odwołują się do sądów pracy. Ustawa mówi że w sprawach spornych sąd pracy staje po stronie pracownika. Zwalniają ludzi, robią co chcą a pracownik bierze wypowiedzenie i idzie szukać pracy.

  18. Avatar

    Barbara

    10 stycznia 2019 w 10:36

    Już jeden”śliczny” jest, teraz z drugiego „ślicznego” zrobili. Przedtem pracownice mówiły, prawda że nasz prezydent śliczny, teraz będą mówić, prawda że nasz piekarz śliczny. Lizusow nie brakuje.

  19. Avatar

    karo

    10 stycznia 2019 w 10:03

    W NBP są wakaty?

    • Avatar

      a

      10 stycznia 2019 w 11:32

      NBP czyli?

  20. Avatar

    kit

    10 stycznia 2019 w 09:52

    Jeśli piekarz na strefie zarabiał ok. 4000zł na ręke, to na podobne lub większe zarobki poszedł do ECK. Co na to inni pracownicy ECK, często ludzie po studiach. Tam zarabiają 1700-2200 zł.

    • Avatar

      Janina

      10 stycznia 2019 w 10:38

      Głosowaliście na małego to macie raj. Aniołki nie przyleciały głosować. Kiedy w końcu otworzycie oczy.

    • Avatar

      bip

      10 stycznia 2019 w 20:59

      odsyłam do oświadczeń majątkowych na stronie BIP i przeliczyć płace, to nie takie trudne

  21. Avatar

    Alka

    9 stycznia 2019 w 20:53

    mam nadzieję że mniej będzie zarabiał niż kierowniczki w NBP

    • Avatar

      Rozporek z Tworek

      9 stycznia 2019 w 21:01

      Dlaczego mniej ? Jest dużo młodszy i przystojniejszy od tych starych toreb.

      • Avatar

        Joanna.

        10 stycznia 2019 w 10:32

        Z tą przystojnością nie przesadzaj. Nazywają go napomadowany lolo.

  22. Avatar

    nowaczes

    9 stycznia 2019 w 20:16

    Ja zawiodłem się na Andrzeju wtedy jak było głosowanie na przewodniczącego pięc razy radni go nie chcieli ale on za każdym razem dawał zgodę że chce startować, myślę że mimo że teraz ma bajeczny stołek to jeszcze będzie walczył w radzie o przewodniczącego

    • Avatar

      Piekarz

      14 stycznia 2019 w 10:00

      On zawiódł wszyrkich piekarz w Polsce.

  23. Avatar

    Wyga

    9 stycznia 2019 w 18:59

    Endrju i po co Ci to było? Chytry 2 razy traci. Reputacji już nie odzyskasz. Ludzie to zapamiętają.

    • Avatar

      Jol

      9 stycznia 2019 w 19:09

      Już nikt inaczej nie powie tylko:jak to z Piekarzem było.

    • Avatar

      Wolak

      9 stycznia 2019 w 19:12

      A o utracie jakiej reputacji Wyga pisze??? Czyżby Endrju cóś złego zrobił??? Czy tylko zazdrość i kompleksy wyłażą???

      • Avatar

        Jolka

        9 stycznia 2019 w 19:18

        Widziałam dziś piekarza w mieście.

      • Avatar

        Wyga

        9 stycznia 2019 w 19:47

        Czego mam zazdrościć? Za to, że specjalnie dla niego zostało utworzone stanowisko i wszedł do ECK tylnymi drzwami. Że wszystko było ustawione i zaplanowane. Żeby ten człowiek miał choć trochę honoru to przynajmniej zaproponował by, żeby rozpisać konkurs. Przynajmniej zatrudnienie takie wyglądało by w miarę wiarygodnie.

    • Avatar

      Jolanta

      10 stycznia 2019 w 13:12

      Ale został miejskim piekarzem. Już nikt nigdy inaczej go nie nazwie.

  24. Avatar

    Kazik

    9 stycznia 2019 w 16:34

    Zobaczcie a zaczęło się od nielegalnego powołania piekarza na stanowisko kierownicze. Nie lekceważmy tego zawodu.

    • Avatar

      Wygor

      9 stycznia 2019 w 19:13

      Kolejny zakompleksiony koleś

  25. Avatar

    Ełczanin

    9 stycznia 2019 w 16:23

    Kiedyś w ECK było mnóstwo zajęć dla masy dzieciaków. Powstawały spektakle, obrazy, rzeźby, ceramika. Dzieciaki tańczyły, śpiewały… To dawne czasy bo teraz jest tam tylko rząd biur i urzędników. Nie ma tam dzieci. Nie ma krzewienia kultury. Jest działanie impresaryjne. Tylko i wyłącznie. Przyjeżdzają zewnętrzne teatry i grupy. W ECK nie ma już premier spektakli które tworzy ełcka młodzież. Nie ma już wystaw prac ełckiej młodzieży.
    A pracuje się tam ciężko – nie tyle fizycznie co psychicznie. Ludzie odchodzą bo tam po prostu nie da się godnie pracować.

    • Avatar

      Stary człowiek

      9 stycznia 2019 w 16:55

      Pamietam te czasy…

    • Avatar

      Gość

      9 stycznia 2019 w 17:31

      Płace są żenujące, pracownicy od lat nie otrzymują tzw. „trzynastek”. Czy w urzędzie miasta oraz innych podległych jednostkach jest podobnie? Czy nie powinien zająć się tym sąd pracy? To chyba łamanie praw pracownika, w dodatku przy tak niskich płacach i dyspozycyjności na okrągło, to nie dziwi, że ludzie szukają lepszej pracy.

      • Avatar

        Ksiegowa

        9 stycznia 2019 w 19:15

        To jest efekt rządów 12 letnich, człowieka który pomalowaniem miasta od zewnątrz zamydlił ludziom oczy.Zachwycili się elewacjami a zapomnieli jakim to kosztem zrobiono nie tylko finansowym. Nieobliczalne decyzje są nadal, przykład kładka za 12 milionów kiedy miasto oficjalnie zadłużone jest na 92 mln. To samobójstwo finansowe.

    • Avatar

      ech

      13 stycznia 2019 w 15:55

      Dokładnie TAK! kiedyś ECK miał propozycje dla ełczan młodszych i starszych. teraz DNO!

  26. Avatar

    Uczeń.

    9 stycznia 2019 w 16:16

    Ja bym się tak tego piekarza nie czepial. Wiadomo że prąd drożeje może zabraknąć chleba. Przywiozą do ECK tonę mąki a fachowiec na miejscu. To nie żart. Różne mogą się zdarzyć sytuacje.maka trochę zakwasu i chlebek się piecze. Może nie całe miasto ale władza głodna nie będzie chodzić.

  27. Avatar

    pudel

    9 stycznia 2019 w 15:03

    Pani Redaktor lubi sobie czasem pogrilować , ale może nie aż tak wybiórczo ? Czy to jedyny radny zatrudniony w firmie komunalnej ? Przecież i ulubieńcy tej oświeconej i jedynej sprawiedliwej Redakcji też pracują w firmach komunalnych i są wieloletnimi radnymi. Dlaczego się ich nie wspomina przy okazji artykułu ? Tylko dlatego ,że nie są akurat z Dobra Wspólnego ? Proszę o erratę i wymienienie wszystkich radnych pracujących w podległych Urzędowi spółkach i zakładach.
    Mija rok jak zastrzelił się Edward Palczewski – szczujnia panująca wśród zawodowych oponentów z pewnością mu nie pomogła w rozpaczy. Czasem warto zachować umiar.
    Nie popieram tej sytuacji i współczuję Pani Dyrektor ,ale warto pisać w szerszym kontekście , nie tylko ulubionego ministranta.

    • Avatar

      Edek z PECU

      9 stycznia 2019 w 15:27

      Jedyny radny zatrudniony na stanowisku kierowniczym. Czytaj ze zrozumieniem. „Ustawa o samorządzie gminnym pozwala bowiem pracować radnemu na tzw. stanowisku szeregowym.” A poza tym sprawa rozchodzi się o brak konkursu. A nie o to, ze radny . Ale trzeba podpowiedzieć redakcji żeby napisała, o dzieciach prezesach zatrudnionych w innych spółkach

      • Avatar

        kleks

        9 stycznia 2019 w 15:48

        nie wiesz zupełnie o czym piszesz . Ustawa mówi wyłącznie o osobach kierujących zakładami czy spółkami . Nie dotyczy żadnego z tych radnych , w tym i kierownika czegoś tam w ECK. Radnym nie może być tylko Pani Dyrektor ECK.

      • Avatar

        Radek

        9 stycznia 2019 w 16:00

        MZK braciszek rodziny starosty prezesem. USC KIEROWNIK w delegacji Warszawie. Zastępczo ślubów udziela sekretarz miasta. Stanowisko czeka na powrót kolesia.Eck Pan S radnym i kierownikiem ECK. Wszyscy DW.

        • Avatar

          Sonny

          9 stycznia 2019 w 19:20

          Gdybyś był mądrzejszy i miał inteligentną rodzinkę to też miałbyś szansę się załapać, a tak to tylko głupie komentarze zostają

          • Avatar

            Kół.

            10 stycznia 2019 w 16:21

            Tobie natomiast nie pomoże nic nawet najlepszy psychiatra

      • Avatar

        ja@ja

        12 stycznia 2019 w 20:28

        Spójrz jeszcze innaczej… sprawdz kto siedzi w zarządach miejskich spółek… bo np. Pan z PUKU siedzi w Eko mazurach… spojrz i posprawdzaj nawet słynny Zespół Inwestycji

    • Avatar

      Stały czytelnik GM.

      9 stycznia 2019 w 16:15

      Ci krytykujacy GM chcieliby by było tak jak przez 12 lat. Rada klakierow, same sukcesy.miasto z ukrytymi długami, Prezio mądry ale też” śliczny” tak mówiły pracownice. Same maja być pochwały i żadnej krytyki. Czasy się zmieniły jest normalnie wyborcy tak chcieli eliminując z rady jedną trzecią dobrzaków. Mieli ich dość ich klamstw. Kolesi i układów. Musicie się z tym pogodzić albo wrócić do służalczych mediów. My zostajemy z gazetą.

    • Avatar

      Wyborca.

      9 stycznia 2019 w 16:43

      Mogę z przyjemnością wspomnieć. Pan Prezydent AT planował po cichu sprzedać jedyne przynoszące miastu spółki PEC i Wodociągi. Tylko dzięki wykryciu tego przekrętu przez Pana Dzienisiewicza udało się uratować spółki. Operacja mogła przynieść gigantyczne podniesienie cen ogrzewania i wody. Dziękujemy panie Radny Dzienisiewicza.

      • Avatar

        janusz wodnik

        9 stycznia 2019 w 20:35

        nie pleć w kółko kłamstw. Niczego nie planowano sprzedać bo to wymaga uchwały Rady Miasta i wiadomo ,że takiej uchwały nie podejmą , choć w wielu miastach sprzedano i wodociągi i pece. Świat się od tego nie zawalił, byle pieniądze zainwestować sensownie , dla interesu mieszkańców i obniżenia kosztów funkcjonowania w przyszłość. Nie grzech wydawać, grzech roztrwonić na wodotryski , lampeczki , mosteczki i pomniczki .

        • Avatar

          . Nn

          10 stycznia 2019 w 17:02

          Burasku obserwowałem radę o której pisze wyborca. Skarbnik przedstawiał swoje racje i specjalnie pominął kilka kartek. Radny Dzienisiewicz wcześniej zapoznał się z projektem i zauważył co zrobił skarbnik. Zwrócił mu uwagę i skarbnik przeczytał o planach sprzedaży. Za to został skarcony i podobno ukarany przez małego. Masz okazję obejrzeć te sesje jest jeszcze na YouTube. Nie możecie się pogodzić że w końcu jest prawdziwa nie klakierska jak dotychczas rada i będą wam patrzeć na brudne łapy. Oj coś mnie się wydaje że znowu Yes yesek już przestraszony się odezwał.
          .

  28. Avatar

    obserwator

    9 stycznia 2019 w 12:26

    Tak to jest, obietnice wyborcze obietnicami, a tymczasem trzeba przetrwać jakoś następne 5 lat i zaczęło się obsadzanie stołków „swoimi”. To nic, że miasto ma coraz większy dług, który obecnie wynosi ponad 90 milionów i z każdym rokiem sprawowania władzy przez dobro wspólne się powiększa. Brawa dla redakcji miasto-gazeta.pl to już kolejny niewygodny temat pominięty przez pozostałe ełckie media.

    • Avatar

      Pracownik. UM

      9 stycznia 2019 w 13:31

      Wyobraźmy sobie co by było gdyby nie było redakcji. GM. Jedyne tematy to kładki.,mostki,lampki biskup gruby, narzeczone wirtualne, developerzy. Inne tematy okryte. Tak jak nikt mądry nie wierzy w te 92 mln długu. Podobno cześć ukryta jest w spółkach miejskich. Nam nie popierajacym TA należą się informacje prawdziwe o funkcjonowaniu miasta. Gazeta spełnia te zadanie i teraz liczymy na radnych opozycji których wybraliśmy.

  29. Avatar

    Kudar

    9 stycznia 2019 w 10:46

    Media masowego przekazu powinny tym się zainteresować, inaczej sprawa zostanie zamieciona pod dywan

    • Avatar

      Czytelnik

      9 stycznia 2019 w 14:09

      Media owszem ale gdzie są związki zawodowe. Zapiszcie się masowo do miejskiej Solidarności oni mają tam prawników. I mają jakąś siłę. Napiszcie oczywiście anonimowo do radnych opozycji to ich rola rozwiązać ten problem. Głowa siwieje kiedy się czyta co tam się wyprawia. Jak można w takich warunkach pracować. Piszcie do CBA. CBŚ, Niku wszedzie gdzie tylko można. Nie można was tak zostawić. Poproście radnych opozycji o spotkanie tylko z wami. Musi znaleźć się wyjście. Ktoś w końcu musi wam pomóc.

  30. Avatar

    smutno

    9 stycznia 2019 w 07:14

    Z ECK-u odeszło już ponad 20 osób i wszystkie osoby z tego samego powodu, że nie da się tam pracować. Może warto pomyśleć o koordynatorze nad pracą dyrekcji, a nie nad doświadczonymi kierownikami.

    • Avatar

      Czytelnik

      9 stycznia 2019 w 09:34

      Pani Dyrektor uważam zna się na tym co robi. A co do pracowników traktuje ich tak jak ją traktuje jej szef. Widziałem moment kiedy prezydent przemawiał a potem wręczać miał kwiaty. Pani dyrektor z drżącymi rączkami wystraszonymi oczkami wpatrywała się w niego by nie spóźnić się z bukietem. To jest jeden z przykładów atmosfery panującej w urzędzie. Ludziom grożą zawały serca. To nie żart.

      • Avatar

        eh

        9 stycznia 2019 w 11:26

        zna na wszystkim, na muzyce, na promocji, na organizacji na wszystkim, często powtarza, że skończyła przecież szkołę muzyczną i takie koncerty to dla niej pikuś, nie powiem, wiedzę jakąś może posiada, ale nie umie współpracować z ludźmi, kłamie nawet jak mówi dzień dobry, jątrzy, podpuszcza, ba, nawet lubi podsłuchiwać pracowników czy przypadkiem o niej źle nie mówią

        • Avatar

          A. T.

          9 stycznia 2019 w 14:01

          Pracuje w urzędzie i wiem jaka tu panuje atmosfera. Potwierdzam to co napisał eh ludzie siedzą cicho bo się boją że będą wywaleni. Za żadnego prezydenta nie było takiego szpiclowania i kablowa nią.

        • Avatar

          J. K

          9 stycznia 2019 w 14:11

          Ludzie 20 osób odeszło to przecież sprawa prokuratora.

          • Avatar

            Ełczanin

            9 stycznia 2019 w 15:43

            A co prokuratorowi do tego? Ludzie, bądżcie poważni.

      • Avatar

        Leszek. Mar.

        9 stycznia 2019 w 13:23

        Teraz dopiero ludzie pojmą na kogo głosowali.

      • Avatar

        Anonim

        9 stycznia 2019 w 13:34

        Takich przypadków z innymi pracownikami są setki. Teraz jest odgrywanie się bo wiadomo że większość pracowników nie głosowali na humorzastego.

  31. Avatar

    o matko

    8 stycznia 2019 w 22:16

    No, ale teraz przynajmniej na BIPie ECK zrobił się ruch i pojawił się nabór na stanowisko kasjer, pierwszy wpis o naborze od początku istnienia BIPu :D, to teraz jeszcze zostaje kwestia nowej inwestycji „Rozbudowa budynku i zagospodarowanie terenu Ełckiego Centrum Kultury” i tego czemu znowu wygrała firma, która budowała amfiteatr z którym pod względem technicznym są same problemy 😀

    • Avatar

      Mieszkanka

      9 stycznia 2019 w 08:50

      Jeszcze nie było przetargu i każdy wiedział kto wygra. Podobnie jak to że nowym kierownikiem będzie piekarz.

      • Avatar

        Uczeń.

        9 stycznia 2019 w 16:07

        Ja bym się tak tego piekarza nie czepial. Wiadomo że prąd drożeje może zabraknąć chleba. Przywiozą do ECK tonę mąki a fachowiec na miejscu. To nie żart. Różne mogą się zdarzyć sytuacje.maka trochę zakwasu i chlebek się piecze. Może nie całe miasto ale władza głodna nie będzie chodzić.

      • Avatar

        Do Mieszkanki

        9 stycznia 2019 w 17:53

        Pani Mieszkanko, niech się pani najpierw zapozna z dokumentami przetargowymi (wszystkie dostępne na stronie ECK), a dopiero potem pisze o ustawkach. Fajnie jest komentować, ale czasem warto wiedzieć, o czym się pisze.

        • Avatar

          W. Ar

          9 stycznia 2019 w 19:37

          Wejdź na stronę w GM strona wakat w Techno parku. Wpis z datą 3 stycznia godzina 20.13. Odpowiedź na wpis że pan Surynt zostanie dyrektorem PT. Odpowiedz:nie pan S zostanie kierownikiem w ECK. Dziś jest 9 stycznia jeśli komuś zwracasz uwagę to pisz prawdę. Tych wpisów o stanowisku w ECK było więcej wszystkiemiedzy 3 a 4 stycznia. Jesli Ty czegoś nie wiesz to nie znaczy że inni nie wiedzą.

  32. Avatar

    Kaplica

    8 stycznia 2019 w 21:14

    A moze pan Surynt wchodzi na miejsce kolejnych dwoch pracownikow, ktorzy zrezygnowali z pracy w ECK (zlozone wypowiedzenia w grudniu 2018 i styczniu 2019) bo nie da sie tam pracować??? Bo nie wierze, ze tylu (mysle, ze juz ponad 10 osob w ciagu dwoch ostatnich lat) pracownikow odchodzi w 100% z wlasnej woli… a moze jednak mamy taki rynek pracy, ze mozna zaglowac w ofertach…? 🙂

    • Avatar

      O.C.

      8 stycznia 2019 w 21:19

      Kasjer czy kierownik działu promocji to ni jak kierownik techniczno-gospodarczy 😉 więc nie na to miejsce, zwłaaaaaaaaszcza, że jak sam zainteresowany powiedział – rozmowy na temat zatrudnienia były prowadzone przed wyborami czyli grubo przed grudniem 2018 😉

      • Avatar

        Leszek

        9 stycznia 2019 w 08:53

        To co ten pan opowiadał to tak wiarygodne jak to że Bez podpisu Andruka nie byłoby Viabaltici.

    • Avatar

      Obserwator

      8 stycznia 2019 w 23:07

      Bo przez lata w ECK pracowały darmozjady, które nic nie robiły, do niczego się nie nadawały i teraz kiedy pani dyrektor chce zrobic z nimi porządek robi sie krzyk, wredna baba nas takich fajnych darmozjadów wyrzuca. W końcu może zostaną zatrudnieni uczciwi ludzie a nie przećpane darmozjady

      • Avatar

        eh

        9 stycznia 2019 w 11:21

        proszę wymienić jedną „przećpaną” osobę, która odeszła z pracy? skąd wiedza, że pracowali tam darmozjady? wszystkie święta, soboty, niedziele bez płatnych nadgodzin, jedyny porządek, który trzeba zrobić to z dyrekcją z którą problem ma każda inna jednostka samorządowa bo nie da się z nią współpracować

      • Avatar

        UPS

        9 stycznia 2019 w 11:38

        UCZCIWE CZYLI TAKIE CO OMAWIAJA POWSTANIE STANOWISKA DLA SIEBIE NA DUZO „PRZED” JEGO STWORZENIEM??? HAHAHA
        CO DO „ĆPUNÓW” TO CHYBA OSTRA POMYŁKA

  33. Avatar

    barbara

    8 stycznia 2019 w 21:09

    Chciałabym również podpisać się pod komentarzem – Nikt- myślę, że doskonale interpretuje tą sytuację i Pan Andrzej i inni związani z tą sytuacją dużo na tym stracą, ale nie oto nie oto… Mam taką refleksję na temat stylu i motywacji pisania Pani Renaty Szymaszko trąca to trochę językiem brukowca i sprawia wrażenie pisania na zamówienie. Obserwuję Ełk z perspektywy emigrantki od 19 lat i mam przekonanie, że w Ełku dużo się zmieniło i kiedy przyjeżdżam ze znajomymi to są pod wrażeniem. Oczywiście sytuacja opisana jest MOCNO kontrowersyjna, ale zastanawiam się dlaczego „gazeta Miasto Ełk jest ważny, dlatego o nim piszemy”, pisze tylko atakując jedną opcję i chyba nigdy Pani Szymaszko nie napisała nic o pozytywnych działaniach (korzystam z netu i być może coś przeoczyłam), które powodują pozytywne zmiany. Czy lokalnie też tak musi być, że mamy gazetę Polską, telewizyjne Wiadomości etc. i treści (pewnie w opisanej sytuacji prawdziwe) trzeba przekazywać takim zajadłym językiem?, ale to już chyba takie nasze polskie i poczytne… Tą sprawę powinny wyjaśnić odpowiednie organy a gazety i osoby dla, których Ełk jest ważny mogłyby czasami napisać coś pozytywnego o Ełku 🙂

    • Avatar

      O.C.

      8 stycznia 2019 w 21:17

      to wynika z tego, że wszystkie pozostałe media są niestety pod wpływami naszych władz i nikt nie porusza tematów ważnych/kontrowersyjnych i milczy się o sprawach o których powinno być głośno, jest zapotrzebowanie na gazetę, która po prostu nie boi się pisać prawdy – dopóki opisywana jest faktycznie prawda, a śmiem twierdzić (mieszkając w Ełku od samego początku i znających sytuację ECK bardzo dobrze) że to faktycznie prawda jest. Jeżeli są gazety, które piszą tylko o tym co jest dobrze to nie mam nic przeciwko by była jedna, która pisze tylko o tym co jest złe, a czytelnicy powinni czerpać z dwóch źródeł i sami wyciągać wnioski. Póki gazeta nie zmyśla i pisze o faktach to chyba dobrze?

      • Avatar

        Tutejszy niezagranicznik

        8 stycznia 2019 w 23:12

        Art. 1. Konstytucyjne prawa prasy
        Dz.U.2018.0.1914 t.j. – Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe
        Prasa, zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej, korzysta z wolności wypowiedzi i urzeczywistnia prawo obywateli do ich rzetelnego informowania, jawności życia publicznego oraz kontroli i krytyki społecznej.
        Wszystko w temacie, koleżanko z podwórka

        • Avatar

          Alka

          10 stycznia 2019 w 16:24

          Dobrze ze w końcu tutejszy tym dobrzackim prostakom to zacytował.

      • Avatar

        Radosław

        9 stycznia 2019 w 16:30

        Teraz widać jak cudowna robotę zrobili wyborcy. Pogonili dobrzaków z rady było 18 jes 11 i się zaczęło. W końcu media piszą prawdę co się zwolennikom małego nie podoba. Przyzwyczaili go do pochwał a tu bęc. Fala krytyki. Wywiadów mediom nie mógł i nie może nadal udzielić nikt inny tylko najśliczniejszy.Czyli cenzura informacji ale po kampanii wyborczej mało kto mu wierzy. Mimo to pędzi na koszt podatników do radia i lansuje się nadal. Jednak dzięki takim mediom jak GM układy i ukladziki nie są zamiatane pod dywan. Humorzasty wie że jego notowania bardzo spadły. Już się nie podniosą, bo nowa rada nam nadzieję zada wiele pytań. A jest o co pytać.

    • miasto-gazeta.pl

      miasto-gazeta.pl

      8 stycznia 2019 w 21:24

      Bardzo się cieszymy, że emigrantka posiada internet z polskiej multimedii. Aż takie światłowody mają, że ho, ho.

      • Avatar

        barbara

        8 stycznia 2019 w 21:31

        chyba trochę zabolał mój wpis… nie miałam na celu dowalić, ale widzę, że jest coś na rzeczy… jak się miasto-gazeta wczyta to dowie się, ze bywam w Ełku, pozdrawiam

        • miasto-gazeta.pl

          miasto-gazeta.pl

          8 stycznia 2019 w 21:36

          Prosimy tu nie bywać, tylko zostać na stałe. ;-). I nie wpis nas boli, a głupota. Serdecznie pozdrawiamy

        • Avatar

          . Nowy

          10 stycznia 2019 w 17:11

          Baśka emigrantka, jesteś taka emigranta jak panS piekarz.
          .

    • Avatar

      B. P

      9 stycznia 2019 w 09:12

      Basia, idź do okulisty zmień okulary i poczytaj. Więcej jest artykułów informujących niz pozytywnych. Czytam te gazetę od początku jej istnienia. A miał dotąd np w radzie 80% poddanych głosowali na jego skinienie jak za komuny. . Dziś sytuacja jest inna przynajmniej teraz nie ma większości. No i są w końcu radni którzy o coś pytają. To normalne ale takim osobom jak ty dziwne. Przecież to oczywiste że pan S gdyby nie był radnym nie byłby kierownikiem ECK. W końcu ktoś musi władze kontrolować. Prezydent ma wiele możliwości by odnieść się do tych krytycznych uwag. Nie robi tego stąd tyle hejtu. Pan A wygrał wybory bezdyskusyjnie ale głosowało na niego 15 tys osób miasto liczy 60 tys. Z większość z tej liczby wogole nie bierze udziału w wyborach czyli nie popiera też prezydenta. Oni też wpisują swoje uwagi. Im też wiele spraw się nie podoba. Takie są zasady demokracji. Jesteśmy przeciw obrażaniu
      Gazeta stałe umieszcza ostrzeżenie że będzie usuwać nieodpowiednie wpisy i to robi. Odejdźcie od starych przyzwyczajeń. DW miało 18 radnych w poprzedniej kadencji dziś ma 11.O tym zadecydowali wyborcy. No i najważniejsze, prawdziwa cnota krytyk się nie boi.

  34. Avatar

    Kami

    8 stycznia 2019 w 21:00

    Pytanie do pani Redaktor: czy pan Surynt naprawdę mowil o rozmowach o etacie przed wyborami, a struktura organizacujna zostala zmieniona w nowym roku??? Bo jezeli tak , to jest to ewidentna „ustawka”. No i gdzie ogloszenie o naborze??? Bo moze ja tez bym chciala zlozyc CV na to stanowisko???
    Bo pan Surynt moze byc piekarzem z zawodu, radnym z wyboru i koordynatorem w ECK, ale wszystko powinno odbyc sie zgodnie z prawem i dobrymi zasadami. Niestety nie sadze, ze tak sie stalo. ECK raczej nie potrZebuje koordynatora kierownikow, a zmiany dyrekcji bo ludzie odchodza (wcale nie dlatego, ze chca tylko nie wytrzymuja stosowanych praktyk). Zapewne pisanie o tym niczego nie zmieni bo to tez stala praktyka – wyciszenie bez komentarza…

  35. Avatar

    Balena

    8 stycznia 2019 w 20:22

    Brak słów na to co się dzieje w Ełku i jaka bezkarność panuje. ECK, pani dyrektor, masowe zwalnianie się ludzi niedługo książkę będzie można napisać… dlaczego nikt nie zrobi z tym porządku? Kolejny etat, pensja płacona przez mieszkańców, niestety od dłuższego czasu kulturowo coraz mniej do zaoferowania. Układy, uklady i jeszcze raz uklady a później ręka rękę myje… mam nadzieje ze w kocu ktoś zrobi z tym porządek.

    • Avatar

      Bolek

      8 stycznia 2019 w 20:58

      Balena nie zgodzę się z jednym zarzutem: „niestety od dłuższego czasu kulturowo coraz mniej do zaoferowania” ja bym powiedział, że w ECK nigdy się tyle nie działo! nie nadążam za postami w mediach społecznościowych, czego tam wg. Ciebie brakuje? nie obrażajmy ludzi, którzy tam też pracują, bo to jest akurat krzywdzące.

      • Avatar

        O.C.

        8 stycznia 2019 w 21:22

        Bolek w Domach Kultury nie chodzi o to by tylko organizować koncerty i pełnienie funkcji impresaryjnej tylko bardziej o to by angażować lokalną społeczność w tworzeniu kultury, pracownicy tam pracujący w dużej większości to faktycznie doświadczeni ludzie, którzy znają się na swojej robocie, ale niestety nie mają zbyt wiele do powiedzenia bo stanowisko kierownika w ECK niestety jest pustym stanowiskiem – i tak nie ma się wpływu na to co się dzieje i jak się dzieje, bo wszelkie decyzje podejmowane są wyżej

        • Avatar

          Imigrus

          8 stycznia 2019 w 23:16

          Pani redaktorka słynie z tego że dowala tylko jednej opcji, taka ona obiektywna inaczej

          • Avatar

            artur

            8 stycznia 2019 w 23:25

            Inteligencie, a ile opcji rządziło ostatnio w Ełku? Tylko jedna, więc której miała dowalać? Pani redaktor może pani zacznie dowalać dla opcji z Grajewa? – to DW trochę odsapnie. Sami chcieliby rządzić w nieskończoność a potem się dziwią, że są na widelcu. A swoją drogą, to sami zrobili pani dobrą promocję. Dlatego ma pani szacunek wielu ełczan ;-). Pozdrawiam serdecznie

          • Avatar

            Ełczanin

            9 stycznia 2019 w 15:59

            Jeżeli ta „opcja” na „dowalanie” zasługuje to się dowala. Nikt przecież o zdrowych zmysłach nie będzie walił w niewinnych.

          • Avatar

            Prawnik

            10 stycznia 2019 w 16:47

            Od pewnego czasu jak tu pisze imigrus trwa tzw dowalanie. Czyli krytyka jednej strony. Powiadamiala o nieprawidłowosciach nie tylko Pani Redaktor ale również mieszkańcy. Były zarzuty bardzo poważne o klikach, układach z developerami. Kolesiach urządzonych, przetargach, wyprzedaży wodociągów i PEC. ITD ITD.W kampanii wyborczej ci pomawiani o nieprawidłowości mieli okazję odrzucić te pomówienia podając pomawiajacych do sądu w trybie wyborczym czyli wyrok prawie natychmiast. Nikt nigdy nie zaprotestował. Nikt nikogo nie podał do sądu. O co więc chodzi imigrusku chytrusku myślisz że Pani Redaktor opisuje te nieprawidłowości nie konsultujac z prawnikami. Zastanów się choc raz w życiu zanim coś „nagrezmolisz”

  36. Avatar

    Tak

    8 stycznia 2019 w 18:52

    Czy w tym mieście jest jakiś homolobby?

  37. Avatar

    Ooo

    8 stycznia 2019 w 18:47

    Piekarz w ECK jakiś absurd

    • Avatar

      Leszek

      8 stycznia 2019 w 20:32

      Prezio lubi grahamki i potrzebny piekarz.

    • Avatar

      xyz

      14 stycznia 2019 w 20:09

      Jak to dobry kolega prezydenta. To co tu się dziwić że ktoś po świeżo zrobionym licencjacie staje się kierownikiem. Jak Pan A. S. nawet morsuje i biega z Ełckim Prezydentem.

      • Avatar

        Kamila

        17 stycznia 2019 w 19:25

        Najwazniejsze że się Panu podoba. Stanowisko ma.

  38. Avatar

    Grochola

    8 stycznia 2019 w 18:30

    Pani redaktor niech puści to Pani dalej w eter. Czas skończyć z tym raz na zawsze gdyż dzieje się coraz gorzej a będzie jeszcze gorzej.

  39. Avatar

    Ol.

    8 stycznia 2019 w 18:03

    ECK to jest pikuś. Zamek to dopiero temat. Myślę że radni to rozpracują i poproszą władze o wyjaśnienie. Układy z developerami ich oficjalne poparcie w wyborach na stronach urzędu. Zostawcie w spokoju mało ważne sprawy. Radni opozycji maja dość tematów drażliwych. Liczymy na ich wyjaśnienie. Piana występuje na ustach niektórych ale internauci i gazeta ujawniają przekręty. Jeśli ktoś kogoś publicznie obraża jesteśmy z gazetą przeciwni. Jeśli ktoś pokazuje nieprawidłowości jesteśmy Za.

  40. Avatar

    Grochola

    8 stycznia 2019 w 17:56

    Podjęcie się przez radnego pełnienia obowiązków kierownika gminnej jednostki organizacyjnej lub jego zastępcy powoduje wygaśnięcie jego mandatu nawet wówczas, gdy radny ten niezwłocznie zrezygnuje z ich pełnienia.
    Czyli rozumiem że Pan S przestal być radnym? Czy takie coś sobie można obejść?

  41. Avatar

    Kto pamięta Kostka?

    8 stycznia 2019 w 17:50

    Kostek, nie daj się. Bądź taki sam dzik jak na Zatorzu.

  42. Avatar

    Karafka

    8 stycznia 2019 w 17:28

    Miejmy nadzieję, że radni z PO-PIS przy najbliższej okazji na sesji przemagluja pytaniami nowego kierownika w jaki sposób można dostać takie stanowisko nie mając ani należytego wykształcenia ani doświadczenia. Elk miasto układów i ukladzikow. Kiedy to się wreszcie skończy?

  43. Avatar

    E.M

    8 stycznia 2019 w 16:10

    Dlaczego nikt nie interesuje się ECK? Nikogo nie interesuje czy pracownicy są tam traktowani godnie? Nikogo nie obchodzi masowe zwalnianie się ludzi z tej firmy? Gdzie jest komisja kultury? No i gdzie jest kultura?

    • Avatar

      M.M

      8 stycznia 2019 w 17:02

      Myślę, że się interesuje, ale niestety wzajemne zależności między obecną dyrektorką, a władzami miasta i wspólne „afery” zamiatane pod dywan, przeszkadzają by ktoś powiedział stanowcze STOP, a dwa w Ełku jest zawsze „tylko dobrze”, nie ma miejsca na żadne afery, wszystko się zamiata pod dywan, media w 95% w łapach ełckiej władzy i taki psikus. Komisja kultury w Ełku to rada miasta, rada miasta to prezydent, a on nie pozwoli by coś się zmieniło w ECKu bo przy takiej dyrekcji łatwiej jest zrobić przed wyborami bal dla seniorów by złapać parę głosów. Tak samo było przy poprzedniej dyrektorce, mimo, że wiadomo było w mieście, że wyprowadza pieniądze z ECK, to nikt nie zareagował, trzeba było napisać donos do CBA bo inaczej nigdy by tego nie zmienili.. takie miasto piękne mamy

    • Avatar

      D. T

      8 stycznia 2019 w 17:48

      To pytanie do Pani radnej Awramik. Ale ona do wytrawna dobrzaczka. Tam raczej nie będzie odpowiedzi na to pytanie.

      • Avatar

        Lot.

        10 stycznia 2019 w 16:26

        Ta pani to ekipa klakierow prezia, tam nie padnie żadne konkretne słowo.

    • Avatar

      Z.P

      8 stycznia 2019 w 17:58

      Nie, nikogo to nie obchodzi! jest tam garstka ludzi, którzy zasuwają! i jeszcze muszą znosić fochy „wielkiej damy” wiecznie niezadowolonej! to się nadaje do uwagi!

  44. Avatar

    Znajomy Andrzeju

    8 stycznia 2019 w 15:49

    Jacy wy jesteście dobrze poinformowani o życiu innych, a nie widzicie jak wasi bliscy, najbliźsi staczają się, piją, kradną, cudzołożą, niszczą życie swoje i innych. Anonimowość, używki i alkohol dają wam odwagę bo tak naprawde od dziecka byliscie już zakompleksionymi, małymi i brudnymi ludźmi. Wytykano was palcami a wstyd i chamstwo to wasz życiowy drogowskaz. Brzydzę się wami brudnymi smierdzącymi szmatami z panią redaktor tego szmatławca na czele.

    • Avatar

      Janina Konieczki

      8 stycznia 2019 w 16:45

      Jednak ojciec czytasz tego szmatławca. Nie musisz tego robić.

      • Avatar

        Znajomy Andrzeja

        8 stycznia 2019 w 17:08

        Nie czytam szmatlawcow tylko na fb ktoś udostępnił, zauważyłem zdjęcie znajomego więc przeczytałem artykuł. Pani redaktor Szymaszko napisała go z pewną insynuacją a internauci podłapali i wylało się szambo z ludzkich chorych głów.
        Kolego Wald nieuku pospolity, Andrzej ma wyższe wykształcenie i studiował dwa kierunki na raz, dlatego powtórzę ci raz jeszcze. Ratuj swoich bliskich i nie udawaj więcej, że znasz się na życiu innych.

        • Avatar

          Stonka

          8 stycznia 2019 w 17:22

          No i co z tego że studiował 2 kierunki? Jakie? zarządzanie i co jeszcze budownictwo? Kierunki zupełnie nie związane z jego stanowiskiem. Baaaa doświadczenia na to stanowisko też nie ma. Oczywiście konkursu nie było bo jak by był to by wymagań nie spełniał. A jeżeli konkurs rozpisany był pod niego to znaleźli by się lepsi kandydaci od niego. Nie ma co sie oszukiwać dostał posadke po znajomosciach. Każdy kto choć trochę oleju w głowie ma ten wie.

        • Avatar

          Brawo

          8 stycznia 2019 w 18:09

          Ten szmatławiec jest po to by judzić, mącić i skłócać, a szczytem hipokryzji jest pisanie, Ełk jest ważny. Ważne są interesy szmatławca, nie Ełku.

          • Avatar

            ???

            9 stycznia 2019 w 13:24

            Gdyby nie ten szmatławiec to nikt o niczym by się nie dowiedział.

        • Avatar

          J. L

          10 stycznia 2019 w 16:51

          Weź kolesia i idź piec bułki tam twoje miejsce. Wam 10 fakultetów nic nie da.

    • Avatar

      Wald.

      8 stycznia 2019 w 16:52

      Czy być piekarzem to grzech? To szlachetny zawód. Chleb jemy przez całe życie. Zadziwia jedynie sposób ustawienia tego pana. Internauci pytają, czy był potrzebny konkurs. I to wszystko.

      • Avatar

        Zenek

        8 stycznia 2019 w 17:31

        Oczywscie ze konkurs na stanowisko kierownicze powinien być ogłoszony. Inaczej trochę jest gdy osoba w danej budżetówce pracuje. Wtedy może odbyć się konkurs ze tak powiem po cichu. Tutaj wiadomo jaka jest sytuacja przejście z Cezara do ECK więc konkurs powinien być ogłoszony.

    • Avatar

      cool

      8 stycznia 2019 w 19:08

      Spokojnie chamie na bo ci żyłka pęknie i zejdziesz zajadły katolu na litrę A

  45. Avatar

    Mieszkaniec

    8 stycznia 2019 w 14:48

    Pierwsze pytanie do państwa prokuratorów. Zapytać każdy ma prawo. Czy na to stanowisko na które został powołany Pan S potrzebne było ogłoszenie konkursu. To pytanie też do państwa radnych oczywiście tych z opozycji. Bo dobrzacy to nie wiarygodna ekipa.

  46. Avatar

    Jk23

    8 stycznia 2019 w 14:17

    Ełk to dobro wspólne… Dobra Wspólnego! Katolicko-prostackie!

    • Avatar

      xyz

      8 stycznia 2019 w 14:45

      A może stanowisko organisty z gitarą…… w parafi D.Ś

    • Avatar

      Tadeusz

      8 stycznia 2019 w 14:54

      Podzielam, ale urządzic siebie potrafią.

  47. Avatar

    Marcin.

    8 stycznia 2019 w 13:45

    Muszę to napisać bo ciągle tylko negatywne opinie. Miałem przyjemność zjeść kajzerkę upieczoną przez p. Radnego. Jej smak czuję do dziś. To było coś niespotykanego.zarumieniona jak twarz radnego po ogłoszeniu powołania na stanowisko kierownika w ECK.

  48. Avatar

    T. P

    8 stycznia 2019 w 13:12

    Jestem dobrym Elczaninem zagrałem nawet w teatrze Węgrzyna raz nawet ustawiłem scenografię a teraz będę piekł wam bułeczki. Różne rózniste. No i powiem wam, jestem śliczny jak nasz prezio. .

  49. Avatar

    nikt

    8 stycznia 2019 w 12:58

    Szkoda Andrzeja. Naiwnie myślał, że dostał szansę, złapał Boga za pięty, że ktoś go docenił i ceni, że ma umiejętności, że będzie mógł je wykorzystać w nowej pracy. Jest takie powiedzenie – lepiej mieć dobry zawód niż uprawiać politykę. Z tego co piszą internauci Andrzej wyuczył się zawodu piekarza. Nawet trochę w nim pracował, a potem trafił do firmy Cezar i po latach został mistrzem zmianowym. W międzyczasie zrobił maturę i skończył studia. Nie jest ważne jak. Zaocznie, wieczorowo, eksternistycznie czy korespondencyjnie. Miał ambicję, siłę, czas i był zdeterminowany to skończył. Zaangażował się w życie parafii. Wiódł spokojne życie mało znanego ełczanina. I nagle zachciało mu się polityki. A ta bywa okrutna. Wciąga w swoje szpony i nie pyta o nic. Rozpala wyobraźnię, oszukuje, omamia i wbija w poczucie wyższości. Ktoś z politycznych kolegów mówi pewnego dnia – Andrzeju, jesteś super gość. I odtąd Andrzej patrzy na siebie inaczej. Chce więcej. Życie spokojne ma, ale chce czegoś, czego nie umie nazwać. I pewnego dnia zostaje radnym. Po jednej kadencji ma apetyt na więcej. Chce być szefem rady. Po sromotnie przegranym głosowaniu nie umie się wycofać i brnie w ofertę pracy w ECK. Traci to co miał – spokojne życie. Mógł dalej być mistrzem zmiany. Skończyć studia i czekać na awans w firmie. Być może zmieniłby firmę na podobną awansując jednocześnie. W ECK nie będzie lekko. Kapryśna szefowa i jej kapryśny szef. Szybko Andrzej zacznie żałować. Do tego jeszcze ten hejt, który da mu w kość. A najgorsze, że ci, którzy namówili go do tego kroku teraz będą mówili mu – plują to udawaj, że deszcz pada i radź z tym sobie sam. Mimo wszystko – szkoda mi go.

    • Avatar

      Artur

      8 stycznia 2019 w 13:23

      Gdybym mógł cię nagrodzić za Twój wpis byłbyś nagrodzony. Dawno nie przeczytalismy z żoną czegoś tak trafnego i na poziomie. Ten pan uda że tego nie przeczytał. On już został wciągnięty w to bagno. Jest ubezwłasnowolniony. Razem z Panią Dyrektor każdego dnia rano będą się dowiadywać w jakim szef jest humorze.

    • Avatar

      były pracownik

      8 stycznia 2019 w 13:36

      w punkt, 3 kierowników do działów w którym jest 6 pracowników to bardzo ciekawa sprawa 😉 ale spokojnie bo już się zwalniają kolejne etaty bo kolejni pracownicy odchodzą

      • Avatar

        wex

        8 stycznia 2019 w 13:47

        niby ludzie się zwalniają ale ofert pracy z ECK brak to jak to jest? brak zapotrzebowania? czy 0 ogłoszeń jak w tym przypadku i po znajomościach?

        • Avatar

          Wiesław

          8 stycznia 2019 w 16:00

          0 ogłoszeń;)

  50. Avatar

    Rychu

    8 stycznia 2019 w 12:27

    oooo Andrzej kierownikiem a parę dobrych lat temu piekł chleb

  51. Avatar

    Fiona

    8 stycznia 2019 w 12:10

    Stanowisko specjalnie utworzone pod niego i tyle w temacie. Przegrana w walce o fotel przewodniczącego (za służenie) i trzeba było w ramach rekompensaty dać jakiś stołeczek i wypadło na ECK. Śmiech na sali.

  52. Avatar

    nikt

    8 stycznia 2019 w 11:54

    8 kierowników? Sytuacja finansowa Miasta musi być wspaniała!

    • Avatar

      Wit

      8 stycznia 2019 w 12:19

      Sami kierownicy, a robić nie ma komu.

    • Avatar

      Jas

      8 stycznia 2019 w 14:44

      Miasto to bankrut że 100mln długiem. Kubeł zimnej wody przyjdzie ale będzie za późno.

  53. Avatar

    Odmulacz

    8 stycznia 2019 w 11:08

    JESTEM CIEKAW KOMPETENCJI TEGO MŁODEGO CZŁOWIEKA ?

    • Avatar

      kolega z podwórka

      8 stycznia 2019 w 12:34

      ukończenie zawodówki
      wieczorowo napisana matura
      ukończenie wsfiz zaocznie
      resztę znacie

      • Avatar

        Jar.

        8 stycznia 2019 w 13:50

        Czy zawodówka o specjalności piekarnictwo czy tylko produkcja zakwasu.

      • Avatar

        Pol.

        8 stycznia 2019 w 14:51

        Poważnie, mnie interesuje staż w piekarni.

      • Avatar

        Walentyna. K

        10 stycznia 2019 w 16:35

        Rozumiem zawodówka ale czy w temacie piekarniczym. To ważne bo pozyskanie każdego piekarza jest bardzo istotne w funkcjonowaniu naszego wypicowanego od zewnątrz grodu. Dodam nieśmiało że mieszkańcy mówią że od tyłu to Czeczenia.

      • Avatar

        xz

        14 stycznia 2019 w 20:13

        Jeszcze nie dodałeś bardzo dobrym lizusem Ełckiego prezydenta.

    • Avatar

      Jolka

      8 stycznia 2019 w 13:26

      Czy piekarz wystarczy?

  54. Avatar

    Tomasz

    8 stycznia 2019 w 10:57

    Zrobił gigantyczna karierę piekarz, matura na wieczorówce i teraz kierownik piekarni w ECK. Tylko pozazdrościć. Ludzie umieją sobie radzić w Życiu. Ta rada to tylko mały dodatek. Swoją drogą teraz inne domy kultury w Polsce uruchomią piekarnie.

  55. Avatar

    Sąsiad EcK

    8 stycznia 2019 w 10:27

    Ja bardzo przepraszam, śmiem w takim razie zapytać, czy to znaczy że z racji swojego zawodu ten pan będzie uruchamiał w ECK piekarnię. Bardzo, bardzo dobry pomysł, pracownicy nie będą musieli kanapek do pracy przynosić, wszystkie imprezy będą miały świeże pieczywo. A jak prezio Andruk wpadnie to i jemu grahamka się znajdzie.

  56. Avatar

    Jasia

    8 stycznia 2019 w 10:19

    To ten lolo był piekarzem?

  57. Avatar

    Nar.

    8 stycznia 2019 w 10:18

    Na tę wypomadowaną buzke wystarczy popatrzeć. I wiemy o co chodzi. Wybraliscie humorzastego TA to macie układów ciąg dalszy. MZK braciszek starosty. USC stanowisko czeka na kolesia sekretarz w zastępstwie udziela ślubów. Teraz ECK rada nie wybrała tego speca na przewodniczącego to koleś humorzasty go urządził. Gdzie są nowi radni dlaczego nie zgłasza nikt tych spraw do prokuratury czy CBA. Przecież widzimy co się w tym mieście dzieje. Pani Dyrektor nie miała tu nic do powiedzenia bo dostała nakaz i musiała przyjąć. Skandal za skandalem. Dzięki pani Redaktor dowiadujemy się o tych brudnych sprawach.

    • Avatar

      J. M

      8 stycznia 2019 w 10:21

      Tu o wyjaśnienie tej sprawy powinien wystąpić Pan Poseł.

  58. Avatar

    Riddic

    8 stycznia 2019 w 09:46

    Cwaniaczek jakich mało. Miałem z tym człowiekiem do czynienia w zakładzie z którego odchodził z wielkim smutkiem. Cham i prostak. Po 40-stce zrobił maturę wywodząc się z zawodu piekarza a zachowywał się jak by najmniej Mgr zrobił.

    • Avatar

      strys

      8 stycznia 2019 w 12:17

      Ale stypendium za wyniki miał 😀 😀

    • Avatar

      N. N

      10 stycznia 2019 w 10:47

      Zostanie na zawsze piekarzem nieszczęśliwym. Potwierdzam jest zarozumiały bezpodstawnie. Wiadomości cieniutkie. Karierowicz. Pewnie z urody podoba się preziowi. I to jest przyczyną awansu.

  59. Avatar

    Łudy

    8 stycznia 2019 w 08:32

    Hahaha jak ja nie znoszę takiego cwaniactwa i kolesiostwa, rozumiem, że ,,ktoś” chce mieć w otoczeniu zaufanych ludzi, ale niech to będzie jasne i przejrzyste

  60. Avatar

    Ełk tu zwracam

    8 stycznia 2019 w 08:01

    Z Eck odchodzą kolejni pracownicy. Tym też czas najwyższy się zainteresować.

  61. Avatar

    Czytelnik

    8 stycznia 2019 w 07:19

    Jak dla mnie sprawa ewidentnie do nadzoru, a być może i prokuratury. Istnieje przecież „chyba” prawo, którego musi przestrzegać jednostka publiczna odnośnie planowanego naboru. Co to za stwierdzenia, że rozmowy trwały jeszcze przed wyborami – kto z kim rozmawiał i o czym, o zatrudnieniu? A jaki kwalifikacje ma ten pan, słyszałem, że dopiero co ukończył licencjat na jednej z ełckich uczelni, a teraz zostaje kierownikiem? Rodzi się szereg pytań, wg mnie dla wielu instytucji. Wypowiedzieć powinien się w tej sprawie nie tylko dyrektor, ale też i prezydent. Bardzo brzydko pachnie mi ten kwiatek.

  62. Avatar

    skipper

    8 stycznia 2019 w 06:32

    „Jestem uczciwym ełczaninem”.
    No i pozamiatał.
    Dalszych pytań nie mam 😉

Zostaw odpowiedź

Pod napięciem

Trudna droga na Mazury. „Ratujmy Mazury” chce dialogu o S16

miasto-gazeta.pl

Publikacja

/

Z końcem maja Sejmik Województwa Warmińsko – Mazurskiego wykreślił z podjętej uchwały poparcie dla budowy drogi S16 w wariancie proponowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. „Ratujmy Mazury” uważa, że to ważny krok na drodze do zatrzymania inwestycji dewastującej przyrodniczo i ekonomicznie Krainę Wielkich Jezior Mazurskich oraz rozpoczęcia faktycznego dialogu społecznego. Bo, z tym że drogi trzeba zmodernizować, zgadzają się wszyscy.

Uchwała w sprawie budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn – Ełk została podjęta przez Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego 28 maja. Wniosek o jej podjęcie złożyli radni PIS, natomiast ostatecznie, tuż przed głosowaniem, wyszli z sali, gdyż z treści wykreślono poparcie dla działań GDDKiA. Mimo to uchwała w sprawie poparcia budowy drogi S16 została przyjęta. Proponowany przez drogowców przebieg tej trasy – mającej służyć przede wszystkim ciężarowemu ruchowi tranzytowemu – we wszystkich zakładanych wariantach prowadzi przez najcenniejsze przyrodniczo i krajobrazowo tereny Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Z wykreślenia poparcia dla GDDKiA przez Sejmik cieszą się członkowie inicjatywy społecznej „Ratujmy Mazury”.

— Działania GDDKiA wzbudzają ogromny opór społeczeństwa. Nie chcemy wybierać między złym wariantem u nas a złym u sąsiadów — podkreślają działacze „Ratujmy Mazury”. — Drogi muszą być modernizowane, ale Kraina Wielkich Jezior Mazurskich to nie trasa dla tysięcy tirów dziennie. Zamiast wspierania rozwoju oznacza gospodarczą i turystyczną śmierć regionu. Koncepcja transportu na Mazurach musi brać pod uwagę unikalny charakter tego miejsca – dodają.

W wydanym oświadczeniu mówią jasno: — Chcemy dobrych, bezpiecznych i wygodnych dróg dla mieszkańców województwa. Nie uważamy, że żółwie i orły są ważniejsze od ludzi. Uważamy jednak, że Kraina Wielkich Jezior Mazurskich – Cud Natury – jak głosi od lat hasło promocyjne regionu, nie jest przestrzenią odpowiednią dla tysięcy tirów dziennie. Cudy natury należy chronić, a nie niszczyć, a żeby to zrobić, trzeba odróżnić potrzeby regionu od potrzeb międzynarodowego ciężarowego ruchu tranzytowego. Te pierwsze zasługują na dobre rozwiązanie drogowe, te drugie na alternatywę.

W sprawie działań GDDKiA zabrali również głos samorządowcy Mrągowa, Mikołajek, Orzysza i Rynu, wydając wspólne stanowisko.

— Droga krajowa nr 16 ma po przebudowie spełniać funkcję międzynarodowego korytarza transportowego i przebiegać przez cenne przyrodniczo, krajobrazowo i turystycznie tereny, które stanowią podstawę gospodarki tego obszaru […] Nie chcemy być postrzegani jako ci, którzy hamują rozwój naszego województwa, nie możemy jednak dopuścić, aby decyzje w tak ważnej dla Mazur sprawie zapadły bez pełnej analizy możliwych skutków tego przedsięwzięcia, zarówno tych przyrodniczych, krajobrazowych, jak i gospodarczych czy społecznych.

„Ratujmy Mazury” uważa, że uchwała i wyrażony w niej brak poparcia ze strony Sejmiku Województwa dla obecnych działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to pierwszy tak poważny krok do rozpoczęcia w tej sprawie dialogu społecznego z prawdziwego zdarzenia. Dlatego „Ratujmy Mazury” oraz samorządowcy z gmin zagrożonych inwestycją nie ustają w wysiłkach zmierzających do przeprowadzenia dyskusji i rzetelnych konsultacji społecznych, które nie będą sprowadzały się jedynie do pokazania kolejnych wersji trasy S16, ale pozwolą wspólnie wypracować możliwe rozwiązania, godząc interesy transportu drogowego przy zachowaniu obecnego charakteru Krainy Wielkich Jezior Mazurskich.

Inne zdanie w sprawie budowy S16 ma Jerzy Szmit szef struktur PiS w okręgu olsztyńskim. — Okazało się, że środkowe Mazury: Ryn, Orzysz, Gmina Mrągowo, Mikołajki nie chcą drogi — pisze na swoim profilu społecznościowym. — Należałoby raczej powiedzieć, że ze środkowych Mazur dochodzą głosy, że nie chcą drogi. No może trochę chcą, ale żeby szła gdzieś tam na północy, a może na południu. W każdym razie, żeby ich tereny omijała, bo w sumie jest im bardzo dobrze i żadnej zmiany nie potrzebują. Dzieciaki już dawno wyjechały w świat, może jest nudno, biednie, czasem nawet beznadziejnie, ale życie bezstresowe ma wiele uroków. Cisza, spokój, czyste powietrze. Nikomu nie spieszy się, zawsze jest czas, żeby pogadać. Tam, gdzie trzeba dotrzeć, żeby sprawy pozałatwiać to i rowerem da radę dojechać. Po co więc tak droga — tylko smród i hałas.

Inni niezadowoleni to Mazurzy wakacyjni, odwiedzający nasz region okazjonalnie, czasem kilka razy w roku. Oni również drogi nie potrzebują. Mają dobre auta, jakoś dojadą, do swoich domów, pensjonatów, hoteli. Trochę dłużej trzeba będzie jechać, droga kręta, na pieszych i rowerzystów należy uważać, czasem dzikie zwierzęta ominąć, albo hodowlane przepuścić — ale w sumie w końcu na odpoczynek się jedzie. Co im potrzebne na kilka dni, ze sobą przywiozą, nikogo i niczego nie potrzebują. Tylko żeby nikt i w nic im się nie wtrącał i spokój był.

Na wpis polityka PiS inicjatywa „Ratujmy Mazury” nie pozostała obojętna. — Drwi Pan z naszej „ciszy, spokoju, czystego powietrza” – a to jest majątek naszego kraju! — odpowiadają na swoim FB. — Potrzebujemy lepszych dróg, ale nie tysięcy TIR-ów, które sprowadza nam Pan do Cudu Natury — Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Drwi Pan z nas, Polaków, z których część głosowała na Pana partię — także w nadziei, że inaczej będziecie z nami rozmawiać. Drwi Pan z turystów i ludzi, którzy kochają Mazury i stają w ich obronie. Mają do tego prawo, bo to jest przestrzeń, której nikt nie jest właścicielem, ale odpowiadamy za nią wszyscy — bo jest dobrem Polski, a nie miejscem pod drogę tranzytową.

22 maja, na sesji miejskiej samorządowcy ełccy jednogłośnie poparli budowę drogi S16. 
Realizowana od lat budowa odcinków drogi nr 16 w ramach kolejnych etapów inwestycji przyczynia się do rozwoju całego obszaru województwa warmińsko-mazurskiego, a w szczególności subregionu ełckiego. Ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i zmniejsza wykluczenie komunikacyjne regionu. Inwestycja ta stanowi ogromną szansę dla mieszkańców, ale również turystów i inwestorów. Jej realizacja, a w szczególności wybór wariantów inwestycji powinna odbywać się na zasadach zrównoważonego rozwoju. W sposób szczególny priorytetowo powinno być brane pod uwagę dziedzictwo przyrodnicze Mazur, uwarunkowania społeczne, przyczyniając się do rozwoju społeczności lokalnych, poprawiać bezpieczeństwo i wspomagać wzrost gospodarczy — brzmi treść uzasadnienia stanowiska Rady Miasta Ełku.

Czytaj więcej

Pod napięciem

Czytelnik skarży się na MOSIR. „Nie wszyscy czekają z kąpielą na św. Jana”

Przerwa w ełckim parku wodnym, jak i brak ratowników na miejskich plażach nie podoba się ełczaninowi. W liście nadesłanym do naszej redakcji czytelnik zarzuca MOSIR-owi złe zarządzanie jednostką, jak i złe planowanie sezonowych prac.

Renata Szymaszko

Publikacja

/

https://pixabay.com/pl

Nowa ustawa z lipca 2017 Prawo Wodne wymusiła na samorządach pewne zmiany, do których muszą się dostosować. W Polsce sezon kąpielowy zgodnie z nowym prawem zaczyna się 1 czerwca i trwa do 30 września. Samorządy posiadające „swoje” plaże muszą przestrzegać wymogów, które nakłada ustawa. Do końca każdego roku (31 grudnia) poprzedzającego sezon organizatorzy (w naszym przypadku MOSIR) muszą zgłosić legalne plaże tzn. wykaz kąpielisk.

„MOSiR w Ełku dostał do zagospodarowania kolejną plażę i nie od dziś było wiadome, że większe zasoby ratowników będą niezbędne. W mojej ocenie należało podpisać umowy ze szkołami, stowarzyszeniami i klubami na korzystanie z Parku Wodnego maksymalnie do końca maja, przegląd technologiczny zaplanować na wrzesień i to wtedy, a nie teraz wysłać ratowników na zasłużone urlopy. Ten model sprawdzał się przez wiele długich lat. Oczywiście sprawdza się również doskonale model przerwy technologicznej w czerwcu, ale….w miejscowościach, które nie mają kąpielisk otwartych. Ja rozumiem, że w modelu wrześniowym okres pobierania opłat od dzieci za zajęcia z nauki pływania w Parku Wodnym trochę się skróci, ale pojawi się możliwość uruchomienia, chociażby jednego miejsca do kąpieli nad jeziorem. I tu należy zadać sobie pytanie. Kto planował, kiedy planował, jak i dlaczego właśnie tak???” – pisze niezadowolony Czytelnik.

– Początek czerwca to jedyny dla nas dobry okres, aby naszych ratowników wysłać na urlopy. Mamy w Ełku dwa kąpieliska. Na sezon kąpielowy zatrudniliśmy dodatkowo 10 nowych ratowników – mówi Konrad Siemienkiewicz dyrektor MOSIR. Ełckie plaże będą od 20 czerwca do 1 wrześnie objęte nadzorem i kontrolą ratowniczą w godz. od 10 do 18.

Pierwsze dni czerwca zaskoczyły upałami, a ełczanie już korzystają z uroków lata na miejskich plażach. Wg czytelnika MOSIR powinien przewidzieć warunki pogodowe i zgłosić plażę wcześniej, co oznaczałoby, że już teraz, a nie od 20 czerwca kąpieliska były strzeżone.

 „Gdzie troska o bezpieczeństwo ludzi? Nie wszyscy czekają z kąpielą do momentu poświęcenia wody przez św. Jana. Ostatnie lata pokazały, jak piekielnie gorący może być maj czy czerwiec”. – pisze. – Kierownictwo MOSiR o tym nie wiedziało, a może wkradła się w ich poczynania rutyna; i to w momencie, gdy obiektów nad wodą im przybywa, a nie ubywa? Nie podejrzewam tu nikogo o złą wolę, ale chyba przydałby się w firmie człowiek, który na chłodno przeanalizowałby tę całą sytuację i pokusił się o właściwe wnioski – sugeruje ełczanin.

Do 19 czerwca na plażach miejskich kąpiecie się na własną odpowiedzialność. Od 20 czerwca do 1 września na plażach miejskich przebywać będą ratownicy. Obecność ratowników nie zwalnia rodzica z opieki nad dzieckiem. Ratownicy nie pełnią też roli niańki czy opiekuna.
Ełckie plaże w porównaniu do niektórych sąsiadujących gmin są najdłużej strzeżonymi kąpieliskami w sezonie.


Szanowna redakcjo,
Po przeczytaniu artykułu, który pojawił się dzisiejszego dnia na łamach waszego wydania internetowego, nie mogłem pozostać obojętny na to, o czym mowa w tekście. Czytelnikowi – ełczaninowi, nie podoba się, że na plażach miejskich w Ełku nie ma jeszcze ratowników. W myśl przepisów, które ów ełczanin zapewne doskonale zna, sezon kąpieliskowy w Polsce można zaczynać 1 czerwca i kończyć 30 września. Każdy organizator kąpieliska, w naszym przypadku Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ełku, ma obowiązek do końca roku kalendarzowego poprzedzającego sezon kąpieliskowy dokonać zgłoszenia zamiaru utworzenia tego kąpieliska odpowiednim organom. Procedura nie jest prosta, ale z pewnością do przejścia, o czym przekonałem się już dwukrotnie.

Faktem jest, że skompletowanie wszystkich niezbędnych dokumentów jest czasochłonne i pracochłonne, ale właśnie dlatego ustawodawca wskazał termin, którego przekroczyć nie wolno. Przygotowując dokumentację dotyczącą planowanego kąpieliska, należy wskazać termin jego otwarcia i zamknięcia. Biorąc pod uwagę wiele czynników, każdy zarządca robi to indywidualnie, ale tak, by zmieścić się w ustawowo wskazanym okresie od 1 czerwca do 30 września. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ełku wskazał datę otwarcia obu kąpielisk (pierwszy dzień pracy ratowników na kąpieliskach), którymi zarządza – 20 czerwca 2019, a datę zamknięcia (ostatni dzień pracy ratowników na kąpielisku) – 1 września 2019 r.

Analizując sytuację funkcjonowania innych kąpielisk w regionie (strona https://sk.gis.gov.pl) łatwo zauważyć, że Ełk nie jest wyjątkiem. W Olecku jedno kąpielisko będzie pracowało w okresie od 20.06 do 31.08, a drugie od 01.07 do 31.08. W Augustowie jedno kąpielisko zacznie pracę 23.06, a skończy 01.09, drugie zacznie 01.07, skończy 31.08. W Suwałkach kąpielisko będzie otwarte od 01.07 do 31.08. W Mikołajkach i Gołdapi – od 15.06 do 31.08 (pięć dni wcześniej niż w Ełku). W Giżycku jedno (miejskie kąpielisko) – od 21.06 do 31.08, a Kąpielisko Centralnego Ośrodka Sportu-Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Giżycku (COS-OPO) wyjątkowo od 15.06, aż do 30.09. W Węgorzewie kąpielisko zacznie pracę 22.06, skończy 31.08. Olsztyn wszystkie kąpieliska otwiera 19.06, a zamyka 01.09. Jasno widać, że Ełk nie stanowi na tym tle żadnego wyjątku. Biorąc pod uwagę naszą strefę klimatyczną (możliwość upalnego czerwca, jak również ulewnego), koszt utrzymania ratowników w gotowości (gdyby kąpieliska były otwarte od 01.06), koszt zwiększonej liczby badań wody oraz inne mniej istotne składowe, zarządcy decydują się jednak na rozpoczynanie sezonu kąpielowego właśnie wraz z początkiem wakacji. To w okresie wakacji osób korzystających z kąpielisk jest najwięcej.

Przerwa technologiczna w ełckim Parku Wodnym, od kilku lat jest prowadzona w okresie czerwcowym. Ustawiona została tak, by zajmować dwa ostatnie tygodnie pracy szkół i pierwszy tydzień wakacji (wtedy pracują już ratownicy na kąpieliskach). Jest to optymalny czas zarówno pod kątem pracy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, jak i szkół korzystających z pływalni. Umowy, o czym skarżący ełczanin zapewne nie wie, są podpisywane z podmiotami korzystającymi z Parku Wodnego właśnie do chwili rozpoczęcia przerwy technologicznej. Wrzesień to zdecydowanie zły okres na trzytygodniową przerwę w pracy Parku Wodnego, chociażby z uwagi na klasy pływackie w naszych miejskich szkołach. Okres wakacji to półkolonie, których jesteśmy organizatorem i które korzystają z Parku Wodnego, a także liczne zgrupowania klubów sportowych, dla których Ełk jest atrakcyjnym miejscem na zorganizowanie zgrupowania właśnie ze względu na możliwość skorzystania z pełniej infrastruktury – boiska, hala, pływalnia. Kwestia planowania pracy ratowników to pilnowanie również przestrzegania prawa do wypoczynku, w tym do urlopu. W okresie roku szkolnego trudno jest wygospodarować dwutygodniowy urlop dla ratownika pracującego w Parku Wodnym, z uwagi na wiele czynników. Uzupełnianie składu ratowników o ratowników sezonowych zaczyna się już w lutym. Wielu z nich (ratownicy zatrudnieni na sezon) to uczniowie lub studenci, którzy mogą rozpocząć pracę w określonym, konkretnym czasie. Nasi stali ratownicy idą na urlop właśnie w czasie przerwy technologicznej i tuż przed otwarciem kąpielisk. Wypoczęty pracownik to dobry pracownik.

Podsumowując – byłbym daleki od oceny pracy innych jednostek nie znając ich specyfiki. To, co widzimy i czujemy, nie czyni z nas ekspertów. Rozumiem, że dzisiejsza technologia pozwala rozwijać wodze fantazji na internetowych forach i poddawać ocenie wszystko i wszystkich. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ełku jest otwarty na wszelkie uwagi i sugestie swoich klientów, niemniej milej jest, gdy ktoś zgłasza się do nas osobiście na konkretną, merytoryczna, rzeczową rozmowę, a nie wykorzystuje ekran komputera by schować się za nim i oskarżać jednostkę o złą wolę lub brak działań. Takie zachowanie obraża tych, którzy na co dzień pracują dla ełczan i na rzecz ełczan, poświęcając nieraz więcej niż etat.
W Powiecie Ełckim zgłoszone są tylko dwa kąpieliska. Oba są w zarządzie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku. Jeśli skarżący ełczanin chciałby uzyskać więcej informacji na poruszane przez siebie tematy, zapraszamy do nas, do biura Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku.

Z wyrazami szacunku
Konrad Siemienkiewicz
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku

Czytaj więcej

Pod napięciem

Na „świętych hektarach” ma powstać hala. Mieszkańcy protestują

Renata Szymaszko

Publikacja

/

W miejscu dwóch boisk ma pojawić się hala sportowa

Towarzystwo Salezjańskie ma ambitne plany budowy. Oprócz zbudowania prywatnej szkoły podstawowej planuje na swoim terenie także budowę trzykondygnacyjnej hali sportowej.

Mieszkańcom okolicznych bloków nie do końca podoba się ta inwestycja. Jak twierdzą, wybudowanie hali sportowej nie tylko wpłynie negatywnie na krajobraz osiedla, ale także obniży wartość ich nieruchomości. Dodatkowo nowa inwestycja, wg protestujących, pozbawi ich promieni słonecznych, jak i zasłoni widok na jezioro.

Innym argumentem podnoszonym przez sprzeciwiających się mieszkańców jest argument likwidacji kolejnych terenów zielonych, parkingów czy miejsc rekreacyjnych pod wybudowanie drogi pożarowej, która jest niezbędna przy tego typu inwestycji.

Lokatorzy w ramach swojego sprzeciwu wystosowali pisma z prośbą do prezydenta Ełku, jak i do zarządu Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej. Złożyli też petycję do Komisji skarg, wniosków i petycji.

Dziś już wiadomo, że protestujący mają poparcie Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej. Teraz szukają go u radnych. Jak dowiadujemy się z posiedzenia KSWiP, na wsparcie urzędu mieszkańcy raczej liczyć nie mogą. Budowa hali nie będzie nawet przedmiotem konsultacji społecznych, które odbędą się w najbliższym czasie w sprawie m.in. budowy salezjańskiej szkoły. Dyskusję o budowie pawilonu sportowego oponenci będą musieli podjąć sami.

— Mamy nadzieję, że uda nam się osiągnąć jakiś kompromis — mówi jeden z protestujących. — Salezjanie robią naprawdę fajne rzeczy, ale dobrze byłoby, gdyby brało też pod uwagę nasz interes, a nie tylko swój. Budowa szkoły i hali to bogata oferta dla potencjalnego klienta. Nam natomiast wartość naszych mieszkań spadnie.

O ile budowę szkoły przez salezjanów mieszkańcy okolicznego bloku są w stanie „przełknąć”, tak hala zaczyna być kością w gardle. Tym bardziej że jeszcze do niedawna o jej budowie nie wiedziała duża część mieszkańców, jak i sama MSM.

Obecne ustalenia miejscowego planu zagospodarowania dla tej działki pozwalają na zabudowę sakralną tj. kościół z Domem Zakonnym oraz Oratorium wraz z zespołem rekreacyjno — sportowym. Wychodzi na to, że zespół rekreacyjno — sportowy, który jest obecnie kompleksem boisk, zostanie zamieniony na halę. Hala sportowa ma sięgać 11 metrów wysokości – to praktycznie 4 piętrowy blok. Cudem architektonicznym też raczej nie będzie.

— Nie jestem przeciwnikiem szkół prywatnych, ale w tym przypadku uważam jej lokalizację za wysoce niefortunną — mówi radny Ireneusz Dzienisiewicz.— Miasto planuje wydać ponad 20 milionów złotych na rozbudowę już istniejącej szkoły i to znajdującej się w odległości kilkuset metrów. Dodatkowo lokalizacja hali sportowej w samym środku osiedla, oszpeci okolicę oraz panoramę naszego jeziora. Kościół znajduje się na wyjątkowo atrakcyjnej działce. Szkoda, że kolejny fragment naszego miasta może zostać oszpecony budynkiem niepasującym do reszty krajobrazu.

Komentarz
„Kościół” i związki wyznaniowe są uprzywilejowane, jeżeli chodzi o obrót gruntami i nieruchomościami. Ziemię pod np. zabudowę sakralną mogą kupić od samorządu już nawet z wieloprocentową zniżką. Ustawa z 1989 roku zagwarantowała im wysokie ulgi podatkowe, ubezpieczenie zdrowotne, czy właśnie obrót ziemią i budynkami na wolnym rynku. Ze swoich przywilejów Kościół umiejętnie korzysta, a samorządy sprzeciwić się nie potrafią.

Wybudowanie szkoły i hali przez Towarzystwo Salezjańskie jest ideą zacną. Brakuje w naszym mieście prywatnych placówek edukacyjnych, które byłyby alternatywą dla tych miejskich. Problemem jest to, że lokalizacja tych inwestycji nie do końca wpisuje się w nadjeziorny krajobraz. Wielu mieszkańców twierdzi, że miasto pozbyło się najatrakcyjniejszej działki w tej części Ełku, oddając ją w ręce Kościołowi. I choć idea zacna i szczytna to kompletnie, jeżeli chodzi o rejon niezrozumiała. Osiedle Jeziorna będzie miało do dyspozycji aż dwie szkoły podstawowe, tymczasem osiedle Tuwima nie dysponuje żadną.

Nieoficjalnie pojawiła się też informacja, że na „Barankach” ma powstać 3. podstawowa szkoła katolicka. Takie plany ma ponoć parafia św. Jana Pawła II w Ełku, która pod swoją kuratelą ma Niepubliczne Katolickie Przedszkole „U Lolka”.

Niesprawiedliwością gospodarczą jest także to, że na nabytych „świętych hektarach” za grosze, dziś będzie się uprawiać działalność komercyjną.

Wielu mieszkańców pyta nas także o to, czy w Ełku protesty mają jakiś sens?
Każde wyrażenie swojego zdania, nawet sprzeciwu, jest dojrzałym rozumieniem działania obywatelskiego opartym na zasadach demokratycznych. Nie ma bowiem większej siły niż ta, która tkwi w ludziach.

O konsultacjach społecznych w sprawie m.in. budowy szkoły pisaliśmy tutaj:  http://miasto-gazeta.pl/jak-ratusz-slucha-mieszkancow-elku/ .

Tak ma wyglądać hala sportowa. Projekt z fejsbuka parafii

Czytaj więcej

komentowane

Piszą dla Was

Adam Sobolewski

Adam Sobolewski

Renata Szymaszko

Renata Szymaszko

Agnieszka Czarnecka

Agnieszka Czarnecka

Poza prawem

czytane