Konferencja, zorganizowana 12 marca przy ulicy Towarowej, zainaugurowała roboty na linii kolejowej 219 Ełk – Szczytno. W spotkaniu uczestniczyli m.in. posłowie: Wojciech Kossakowski i Jerzy Małecki, były wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki, doradca ministra infrastruktury Paweł Czemiel oraz dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie Krzysztof Wałdowski.
— To ważny dzień i ważny moment – powiedział podczas konferencji Wojciech Kossakowski. — Wielu mieszkańców powiatu ełckiego czekało na tę inwestycję, ponieważ jest to ważne połączenie kolejowe.
Modernizacja 112— kilometrowego odcinka linii kolejowej Ełk – Szczytno pochłonie 299,9 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach, pierwszy – na odcinku Ełk-Pisz – rozpoczął się 12 marca, a zakończy się we wrześniu tego roku, zaś drugi – na odcinku Pisz — Szczytno — rozpocznie się we wrześniu 2018 r., a zakończy w sierpniu 2019 r.
Projekt zakłada podniesienie dopuszczalnej prędkości na wspomnianym odcinku do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN.
Dzięki inwestycji czas przejazdu pociągów pasażerskich w relacji Szczytno—Ełk skróci się o ok. 1 godz. 22 minut oraz w relacji Olsztyn—Szczytno—Ełk o ok. 1 godz. 22 minut. Na 112 km odcinku zostaną wymienione tory oraz wyremontowane mosty i przepusty. Pasażerowie zyskają większy komfort obsługi na 4 zmodernizowanych stacjach: Szczytno, Drygały, Spychowo, Pisz oraz 14 przebudowanych przystankach.
— Jeszcze kilkanaście lat temu Ełk był miejscem, z którego można było bez problemów, szybko, sprawnie i bezpiecznie dojechać niemal do każdego miejsca w kraju — mówił podczas konferencji Jerzy Szmit. – Niestety, rządy naszych poprzedników doprowadziły do tego, że Ełk został gdzieś zepchnięty na margines, jeżeli chodzi o kolej. Tą inwestycją, która się dzisiaj rozpoczęła, przywracamy ziemi ełckiej jej rolę w całym układzie komunikacyjnym Polski północno-wschodniej.
— Bardzo się cieszę, że dzisiaj, już fizycznie, będzie możliwe rozpoczęcia tej budowy — mówił Artur Chojecki. — Ta inwestycja przyczyni się do zakończenia wykluczenia komunikacyjnego naszego regionu.
Prace na odcinku Ełk-Szczytno realizowane będą w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
7 Komentarze
A co z Dk 16 tak pięknie PiS protesował a szczególnie pan Kossakowski i Szmit 🙂
Faktycznie wicekurator – ciekawe czy w jego zakresie obowiązków jest uczestnictwo w konferncji rozpoczęcia robót budowy linii kolejowej
Czytam i pękam ze śmiechu – więcej was tam nie było, gdzie ksiądz i czy dokonano poświęcenia, bo bez tego inwestycja będzie nieudana. Co robi tam były wiceminister (koleżeńskie odwiedziny?), a co robi wicekurator? Ta inwestycja przecież to dzieło poprzedników, dzięki którym można ją teraz rozpocząć. Ale rozumiem, że tak jak w tym filmiku o wejściu do NATO, gdzie zabrakło – m.in. Buzka, Kwaśniewskiego, Geremka, tak i tu niekoniecznie warto wspominać o poprzednikach. Historia pisana na nowo – przykre.
Przyłączamy się do podziękowań Panu Michałowskiemu za życzenia z okazji Dnia Kobiet. Miła niespodzianka. To nie to co wymuszone ogłoszenie w gazecie.
Brawo panie pośle Kossakowski. Pan Orzechowski robił konferencje opowiadał bajki i mamy to co mamy. Za rządów PiS ruszyło nie tylko na kolei. Skończone przetargi na drogi i konkretne terminy.
Niech PiS nie zapomni o wykluczeniu ze swoich list przechrztow Gowina. Którym nie wystarcza 19 tysięcy miesięcznych poborów, nam musi wystarczyć 1000 zł. Już my na was przechrzty zagłosujemy.
W mojej wsi nie zagłosuje na Gowinowoców ani jedna osoba. Jeżeli ktoś teraz zapyta oczywiście jesteśmy „za”
Comments are closed.