WIADOMOŚCI LOKALNE

Ruszyły prace projektowe Rail Baltica. Z Ełku do Trakiszek w 50 minut

https://pixabay.com/pl

Większy komfort na stacjach i przystankach, krótszy czas podróży z Ełku do granicy państwa na międzynarodowej trasie Rail Baltica to planowane wyniki modernizacji odcinka Ełk – Olecko – Suwałki – Trakiszki.

Ruszyły prace projektowe linii kolejowej Rail Baltica. Na specjalnej konferencji omawiano szereg wariantów związanych z przebudową i modernizacją linii kolejowej na odcinku Białystok – Ełk oraz Ełk – Trakiszki. To część prac planowanych, które wpisują się w tzw. Koleją Bałtycką (Warszawa – Trakiszki).

Dwutorowa linia kolejowa, 200 km/h, nowe przystanki, czy rozbudowane stacje, takie prace zakładają projektanci, które mają zakończyć się w IV kwartale 2020 roku. Inwestycje będą finansowane w 85% z unijnego budżetu.

®Miasto-gazeta.pl /  Renata Szymaszko/ Propozycje projektantów omawiane były z samorządowcami i przedsiębiorcami.

— Na spotkanie zaprosiłem przedsiębiorców i samorządowców powiatu ełckiego i oleckiego, aby mieli możliwość wniesienia swoich uwag i sugestii dotyczących projektowanej trasy — mówił Wojciech Kossakowski. – W planach modernizacji linii kolejowej pojawiają się propozycje budowy tunelów, estakad czy wiaduktów. Trzeba więc wypracować jak najlepsze rozwiązania.

W powiecie ełckim przebudowy mają doczekać się  stacje Lipińskie Małe, Ełk Towarowy (Szyba), Ełk.

®Miasto-gazeta.pl / Renata Szymaszko/

 

Szybka kolej ma połączyć Białystok z Warszawą i Helsinkami.
Linia kolejowa Warszawa — Trakiszki (Rail Baltica — Kolej Bałtycka) — stanowi część korytarza, który ma połączyć Helsinki z przystankami przez Tallinn, Rygę i Kowno z Warszawą. Jest to jedyne połączenie kolejowe pomiędzy krajami bałtyckimi i Polską, z możliwością połączeń z innymi stolicami jak Praga, Berlin i Wiedeń, jako że korytarz będzie łączyć się z Warszawą.

— Nikt nie ma wątpliwości, że szybka kolej z Helsinek do Warszawy to szansa rozwoju: — To na pewno nowe miejsca pracy, walka z wykluczeniem komunikacyjnym w naszym regionie — powiedział Paweł Czemiel, doradca ministra infrastruktury.

W konferencji uczestniczył europoseł PiS Karol Karski, Jerzy Szmit, obecnie członek zarządu PKP TELKOL, doradca Ministra Infrastruktury Paweł Czemiel, przedstawiciele PKP PLK S. A m.in. Marek Kubera, zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz zespół projektowy.

Po zakończaniu prac projektowych mają ruszyć pierwsze przetargi. Realizacja robót przewidziana jest do 2027 roku.

3 komentarze

3 Comments

  1. Ala

    9 lutego 2019 at 12:49

    To propaganda wyborcza pisiaków.3 lata pokazują plany i nawet geodetów nikt nie widział.

    • do alki

      9 lutego 2019 at 12:56

      dobrze że za Platformy były koparki i geodeci. Czepiasz się aby się czepiac, bo PiS. Ile czasu PO załatwiała via baltice

  2. Władeczek

    5 lutego 2019 at 06:54

    Z Ełku do Trakiszek w 50 minut? To bardzo ambitny cel. Luxtorpeda przed wojną dałaby radę, ale teraz to i po przebudowie raczej niemozliwy czas do osiągnięcia. Z Ełku do Olecka wtedy góra 15 minut (!), no i nie na stację kolejową w Olecku a chyba bezpośrednio w kierunku na Raczki, może nowy przystaneK np. Olecko Centralne miedzy osiedlami Siejnik i Lesk, tak aby nie robić wjazdu na stary dworzec w Olecku . Potem max 5 min i dalej na Raczki , 10 min i w Raczkach i 10 min na dworzec Suwałki Centralne, to juz mamy razem 40 minut, a więc 10 minut do Trakiszek i w sumie 50 minut. Jesliby się to miało spełnić to roboty trzeba zaczynać zaraz a nie za kilka lat.

zostaw odpowiedź

To Top