KRAJ/ŚWIAT

Tak prezentuje się Rail Baltica: linia Warszawa – Białystok

Fot. PKP PLK

Od 10 marca podróżni skorzystają z nowych peronów, a pociągi pojadą nowym torem i po 300-metrowym moście na Bugu między Sadownem a Czyżewem (linia Warszawa – Białystok). Bezpieczeństwo zwiększą nowe urządzenia sterowania.

Fot. PKP PLK

Od 10 marca podróżni na odcinku Sadowne – Czyżew skorzystają z pierwszych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Lepsze podróże zapewnią przebudowane perony na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. Na podwyższonych peronach ustawiono nowe wiaty i ławki, zamontowano oświetlenie, tablice informacyjne oraz nagłośnienie. Wszystkie perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Małkini nowe przejście podziemne zastąpi starą kładkę. Jest już gotowa konstrukcja pod dwoma torami. W marcu roboty przeniosą się na drugą stronę stacji.

Nowym torem i po nowym moście kolejowym na Bugu

Nowy most na Bugu jest największym i najciekawszym obiektem na odcinku Sadowne – Czyżew. Inwestycja likwiduje tzw. wąskie gardło — jednotorową przeprawę przez rzekę. Nowy most ma 300 m i składa się z pięciu 60-metrowych przęseł o wysokości 12 m. Most waży 3000 ton. Jeszcze w marcu rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w jego miejscu powstanie nowa konstrukcja. Nowe mosty na Bugu umożliwią przejazdy większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych. Na modernizowanym odcinku wybudowane zostały także nowe mosty nad rzeką Bojewką i Nową Treblinką.

Linia Warszawa – Białystok

Na 35 km odcinku ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Zamontowano ponad 40 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie składów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. Nowoczesne urządzenia i systemy zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h. Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku, a wartość prac na nim to 569 mln zł netto. W marcu roboty przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Szybsze i wygodniejsze podróże na trasie Warszawa – Białystok

Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej – pasażerskie z prędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h. Podróż pomiędzy Warszawą i Białymstokiem skróci się do ok. dwóch godzin. Klienci kolei wsiądą do pociągów z nowych, komfortowych peronów.

Prace na odcinku Sadowne – Czyżew są realizowane w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i finansowane z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Źródło:www.rynek-kolejowy.pl

6 komentarzy

6 Comments

  1. Avatar

    Elczanin.

    9 marca 2019 at 09:04

    W Suwałkach kończy się budowa pięknej obwodnicy 12 km długości. W Ełku kończy się budowa 5 metrów ścieżki rowerowej.

    • Avatar

      asdasdasd

      13 marca 2019 at 19:53

      bo Ełk już obwodnice ma dość długo.

      • Avatar

        Przedsiebiorca

        15 marca 2019 at 12:48

        W Suwałkach obwodnica będzie częścią viabaltici a w Ełku nie można się podłączyć bo trzeba całą przebudować. Jestem dwa razy w tygodniu w Suwałkach służbowo. Suwałki To wysoko gospodarczo rozwinięte miasto i nadal to wielki plac budowy. Ełk to zacofane z 18 kościołami miasto. Bez żadnych szans dla młodych. To miasto emerytów często bez opieki dzieci które w poszukiwaniu dobrze płatnej pracy opuściły ten kościelny gród. Dodam jeszcze że nigdzie nie ma tak uprzejmych ale smutnych urzędników. Dziwię się że Pani Redaktor sprawdziła nauczycieli a nie ma odwagi zapytać Pana prezydenta dlaczego tak jest. I. Ile przeciętnie urzędnicy zarabiają.

  2. Avatar

    M. N

    8 marca 2019 at 12:40

    Ja bym dodał, każdy ma to co sobie wybrał.

  3. Avatar

    Mieszkaniec Szyba wschód

    8 marca 2019 at 12:35

    A komu my jestesmy potrzebni. Jesteśmy niestety skazani na humorzastego. On nam wybuduje podobne mosty a że bez torów, trudno. Każdy ma na co zasłużył.

  4. Avatar

    Marzyciel

    8 marca 2019 at 12:31

    Czy my mieszkańcy trasy Ełk – Białystok się kiedyś doczekamy podobnej trasy. Kolejne ekipy tylko plany pokazują. Niektórzy już widzą setki fabryk przy Railbaltica i Viabaltica. Tysiące miejsc pracy. Widzą nawet zarobki w tych fabrykach, widzą też dziesiątki tysięcy powracających z emigracji którzy prosto z pociągu biegną do działów kadr tych fabryk by zatrudnic się i spokojnie dostatnio żyć w tym raju.

zostaw odpowiedź

To Top