WIADOMOŚCI LOKALNE

To nie kładka. To most

Miasto Ełk pozyskało przeszło 9 milionów złotych na budowę kładki, która ma być przeprawą pieszo-rowerową na drugą stronę jeziora. Do budowy inwestycji jako samorząd musimy dołożyć ok.2 mln zł. Łączny zakładany koszt ma wynieść w sumie przeszło 11 milionów złotych. Nie wiadomo jednak jakie koszty okażą się po przetargu. Radni zakładają, że ta inwestycja może sięgnąć nawet 15 milionów złotych.

Sama inwestycja robi wrażenie. Most ma mieć około 224 m długości, a jego szerokość ma wynieść nawet 5,9 metra. Wykonany będzie ze stali  i betonu. Na około 70 cm nad lustrem wody mają pojawić się tarasy widokowe.

Budowa kładki, chociaż dopiero w przygotowaniu, już wzbudza wiele emocji. Ma swoich zwolenników, jak i przeciwników.

Jedną z wad będzie ulokowanie w miejscu nowej plaży podpory, na której będzie opierał się most. Niektórzy twierdzą, że  zamknie drogę dla żaglówek z masztem powyżej 5 metrów i Dodatkowo wykluczy on połączenie jezior w przyszłości i budowę nowych szlaków żeglarskich.

Radny Hubert Górski zwrócił uwagę na to, że inwestycja nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych, jak i starszych. Wysokie schody bez udogodnień dla tej grupy, praktycznie wykluczają ją z korzystania z atrakcji. Prezydent Urbański zapewnił jednak, że w przyszłości rozważany jest zakup tzw. schodołazu, który ma ułatwić poruszanie się osobom niepełnosprawnym.

Okazała kładka, którą śmiało można nazwać mostem, ma też i swoje plusy. Będzie niewątpliwie największą atrakcją naszego miasta, szczególnie uatrakcyjni i wzbogaci miejskie szlaki rowerowe. Plażowicze, będą mogli udać się także do lasu po drugiej stronie jeziora. Kładka też idealnie komponuje się z nowo wybudowaną plażą, z którą stworzy nowoczesny, wielkomiejski kompleks wypoczynkowy. Jeżeli miasto faktycznie „uzupełni” inwestycję w narzędzia, które będą przyjazne osobom niepełnosprawnym oraz pochyli się nad oczyszczeniem jeziora, ta część miasta, bez obaw może znaleźć się w folderze promującym nasze miasto.

31 komentarzy

31 Comments

  1. klara

    14 stycznia 2019 at 15:10

    Co do mostu niech wypowiedzą się mieszkańcy Ełku , a nie jedna osoba decyduje i zadłuża miasto .Ełk nie jest prywatnym folwarkiem Prezydenta !!!! Dość cementu i wycinania starych drzew.

  2. Wiesio

    14 stycznia 2019 at 09:22

    Czy nasyp prowadzący do mostu nie podzieli plaży na pół ??? – skoro most jes na poziomie 5 m nad jeziorem

  3. ełczanka

    13 stycznia 2019 at 16:03

    to, co Ełk ma cenne – zieleń i położenie nad jeziorem, miasto niszczy. wycinanie drzew i betonowanie (teraz także jeziora) jest skrajną głupotą. plaża (moim zdaniem zbyt wykostkowana) z widokiem na betonowy moloch! GŁUPOTA!!! poza tym to jakaś patologia z tymi mostami, mosteczkami! gdzie MIEJSCA PRACY?! gdzie GOSPODARKA?! jestem przerażona skalą pierdół, którymi zajmują się rządzący.

  4. Jk23

    13 stycznia 2019 at 08:37

    Ten most jest paskudny! Beton, beton i beton! Amfiteatr też jest w ten deseń – czyżby ten sam gieniusz?!

  5. MieszkaniecElku

    12 stycznia 2019 at 14:42

    11 obejrzałem komisje infrastruktury i rozwoju gospodarczego. Pełen Szacunek dla Radnych takiej dyskusji nie bylo w tym gremium od najmniej 12 lat. Oczywiście gratulacje dla radnych opozycji, bo dobrzaki siedzieli z buziami otwartymi i nie wiedzieli o co chodzi. Początkująca przewodnicząca radzi sobie bardzo dobrze. Obserwuje pracę rady od czasów kiedy zaczęto ja transmitować.Teraz Pan A spokojnie nie będzie spał. Kiedy na koniec zabrał projektant, włos się jeżył na głowie. Dlaczego nie ma zgłoszenia do CBA by badali dokładnie co się dzieje w mieście. Końcowa wypowiedź architekta była wręcz niewiarygodna. Mieszkańcy nie zdają sobie sprawy jak daleko sięgały manipulacje w planach zagospodarowania.Teraz innym okiem spojrzałem na nasze miasto.To prawda istnieje jeden wielki nieład urbanistyczny

    • Wyborca

      12 stycznia 2019 at 15:48

      Brawo pani Przewodnicząca, Pan Górski. Dzienisiewicz, Wiloch, naturalnie Pan Kemicer choc jest od Dobrzaków brawo Radni wszyscy oprócz dobrzaków. Niewiarygodne że rada dyskutuje. Wiemy że mamy odpowiednich ludzi w radzie. Szacunek Radnym z PiS. Zachowanie Pana Skarbnika dziwne. Oby tak dalej.

  6. podróznik

    12 stycznia 2019 at 12:13

    Obejrzalem na zywo Komisję Sportu i Turystyki.Radny Karas proponuje komisje wyjazdowe do miejsc turystycznch lub zwiazane z turystyka .Pogratulować dzialania oraz inicjatywy.Smuci mnie pytanie jednego z radnych po co do Sypitek?Chciałbym odpowiedzieć żartem Pawlaka ..Człowiecze.Wielki podrożnik niemiecki Alexsander von Humboldt jego motto ..Odbyłem podróż by zdobyć wiedzę.Galjusz Juljusz Cezar Veni Vidi Vici wiadomośc przyniesiona do senatu rzymskiego.Mam nadzieję że ta komisja po wizycie w zaplanowanych miejscach zda relację dla:( Senatu)rady miasta Ełku .Co do mostu kładki dobra inicjatywa to w Was madrość szanowni radni aby dzieło było z pożytkiem dla nas Wszystkim .Propozycja z tablicami informacyjnymi radnego Górskiego to przelom informacyjny na promenadzie i w innych miejscach.Zyczę nowej radzie rozsądku w glosowaniach owocnych dzialan.

    • Wasi wyborcy.

      14 stycznia 2019 at 10:28

      Podziw i szacun Kemicerowi. Dobrzaki chcieli się go pozbyć a on z 5 miejsca pokazał im środkowy palec. Teraz widać że pracuje dla mieszkańców jak 100%radnych opozycji. Nowi opozycyjni radni dzięki wam nie oglądamy slużalczej humorzastemu, klakierskiej. Rady Trzymajcie tak dalej.

  7. Głower from Elbing

    11 stycznia 2019 at 18:38

    Super atrakcja dla mieszkańców i turystów!!! Przekopanie nas do szlaku WJM albo do Kanału Augustowskiego to mrzonki. Robić i się nie oglądać. Jezioro Ełckie nie jest specjalnie żeglowne, a zatoka w sąsiedztwie szpitala i Chruściel jest mocno zeutrofizowana, przez co zarośnięta. Dodatkowo bliskość lasu praktycznie eliminuje ten fragment akwenu z funkcji żeglarskiej. Nie ma więc tak naprawdę potrzeby, by jednostki wodne z długimi masztami tam wpływały. Promenada dookoła jeziora, to strzał w dziesiątkę. Nie piszcie, co Giżycko, a co inna miejscowość. Elbląg „wrzucił” 30 baniek w wiadukt nad torami kolejowymi żeby połączyć miasto z jednym osiedlem. Tak zrobiono, choć był wariant alternatywny i zdecydowanie tańszy. W tym przypadku należy zadać pytanie po co. W Ełku należy to zbudować. I to najszybciej jak tylko można. Powodzenia.

    • Nikodem

      11 stycznia 2019 at 19:55

      No to jeszcze większą atrakcją byłoby wybudowanie kolejki linowej z Wyszyńskiego na Piękną według pomysłu radnego Wisowatego, bodajże z 2013 roku. Był w Gruzji, widział takie i mu się spodobały. Najbliższa taka kolejka nizinna nad parowem jest na Łotwie. Ełcka byłaby poza wszelką konkurencją.
      A przydatność kładki i kolejki jest identyczna. I jedna skraca drogę przez jezioro, i druga.

      • Cichej

        12 stycznia 2019 at 00:51

        Taka kolejka linowa to wcale neglupi pomysl:) z Baranek, przez piękną do centrum koło ECK mamy zaledwie 2 kilometry. Przy prędkości handlowej ok 20km/h daje nam zaledwie 6 minut podróży.

      • Ala

        12 stycznia 2019 at 14:46

        To że radny pożera na obiad 20 kartaczy to my też mamy to robić.

      • Janusz

        13 stycznia 2019 at 19:15

        No to niech wsiowaty opróżni pończochę i wybuduje te kolejkę. Tych durnych pomysłów mamy od 12 pełno.

      • ???

        14 stycznia 2019 at 13:33

        A może hyperloop?

  8. Tadeusz

    11 stycznia 2019 at 16:53

    A może trzeba go wysłać na przymusowe leczenie. Ta choroba to mostologia.

    • Nikodem

      13 stycznia 2019 at 19:34

      Mostofilia raczej.
      Mostologia to byłaby wiedza o mostach 😉

  9. RzT

    11 stycznia 2019 at 16:01

    Jeśli most to na rzece Ełk, tak żeby skomunikować teren giełdy samochodowej z ul Dąbrowskiego. Kiedyś tam była ulica Garnizonowa. To by rozładowało korki na Kilińskiego i Wojska Polskiego . To jakiś sens i ewidentny , pozytywny efekt i może być zachętą do budowy w II etapie małej obwodnicy od ul. Kolejowej żeby się przebić do wyjazdu na Grajewską. Taki most nikomu nie jest potrzebny i tylko nas ośmiesza. Potrzebny jak złote zęby .

    • Cichej

      12 stycznia 2019 at 00:55

      A po cholere pchać samochody do centrum? Oby ta „mała obwodnica” nigdy nie powstała.

      • Nikodem

        13 stycznia 2019 at 19:39

        Nikt nie chce pchać samochodów do centrum.
        Tylko wyobraź sobie kolizję na odcinku między Kościuszki a Mickiewicza połączoną z zablokowaniem ruchu i jednoczesne wezwanie karetki z Piłsudskiego np. na Kochanowskiego i konieczność dowozu chorego do szpitala wojskowego.
        Skierujesz karetkę przez Suwalską i Przemysłową czy może przez Osiedle Grunwaldzkie i pola pod Baranami?

        • Nikodem

          14 stycznia 2019 at 09:34

          Sorry, nie Mickiewicza, a Rondem Saperów.

      • Alka

        14 stycznia 2019 at 10:31

        Właśnie ze powstanie bo musi powstać. Prezio teraz mały knypek.

  10. Ełczanin

    11 stycznia 2019 at 13:38

    Platforma wiertnicza.

  11. skipper

    11 stycznia 2019 at 13:21

    Koszmar estetyczny, ale widać spójną koncepcję – wielce podobny do tej nowej przeprawy najbliżej pomnika papieża.
    Być może dążymy do zdobycia tytułu „Polskiej stolicy kolei wąskotorowych” i stąd te kolejopodobne akcenty tu i tam.

    • Cichej

      12 stycznia 2019 at 00:56

      Jaki tu widzisz akcent kolejowo-podobny?

      • skipper

        13 stycznia 2019 at 19:41

        W takim między innymi kształcie budowało się mosty kolejowe w XIX i XX wieku. Nie widziałeś żadnego?

  12. ???

    11 stycznia 2019 at 12:47

    No na bogato, prawie jak słynny Golden Gate w San Francisco…

  13. Niepelnosprawny

    10 stycznia 2019 at 20:19

    Nie ma ze kiedyś teraz albo nigdy. Niepełnosprawni to tacy sami mieszkańcy jak my. Trzeba napisać do Olsztyna że próbują uruchomić bez schodolaxow. Będzie blokada.

    • Paweł

      10 stycznia 2019 at 21:56

      W Giżycku mają windy, a u mas może kiedyś schodołaz.

  14. Nikodem

    10 stycznia 2019 at 20:11

    Sen pijanego idioty.
    Ale na most drogowy przez rzekę w ciągu Norwida – Dąbrowskiego to kurła nijak nie idzie pieniędzy znaleźć.

  15. Iwo

    10 stycznia 2019 at 19:51

    Brzydsza wersja mostu który już jest.

  16. Wyborca

    10 stycznia 2019 at 18:28

    Jedynie stanowisko radnych może powstrzymać szalonego. 92 mln długu i kładka za 11 mln.

zostaw odpowiedź

To Top