Z POWIATU

Zwiększa się front robót na linii Szczytno – Ełk

Trwają zaawansowane prace na ok. 50-kilometrowym odcinku linii kolejowej z Pisza do Ełku. Wykonawca zdemontował już 30 kilometrów torów, a także zgromadził na terenie budowy wszystkie potrzebne materiały, co zapewni dobre tempo robót. Zwieziono ok. 220 km szyn i 176 tys. podkładów. Przebudowywane są perony na przystankach Kaliszki i Biała Piska. Przy inwestycji pracuje ciężki sprzęt. W okolicach przystanku Biała Piska trwa przygotowywanie podłoża do układania nowych podkładów i szyn. Montowane są kable teleinformatyczne, służące do zapewnienia łączności.

 

Od czerwca prace na 100 km linii
W czerwcu, ponad dwa miesiące szybciej niż planowano, zwiększy się front robót na linii. Wykonawca rozpocznie modernizację kolejnego odcinka. Remontowane będą perony oraz wymieniany tor na długości ok. 55 kilometrów od Pisza do Szczytna. Łącznie prace obejmą ok. 100 kilometrów linii kolejowej.

Zmiany w komunikacji pociągów
Po przeprowadzeniu dodatkowych badań, podczas przygotowywania projektu modernizacji linii kolejowej (projekt realizowany w trybie projekt i budowa), zwiększony będzie zakres prac na odcinku z Pisza do Ełku. Prace związane są remontem mostów, wiaduktów i przepustów. Zmienia się także harmonogram i zakres komunikacji.

Od 10 czerwca, czyli od korekty rozkładu jazdy, za trzy pary pociągów Przewozów Regionalnych na trasie Szczytno – Pisz – Ełk, zapewniona zostanie zastępcza komunikacja. Autobusy będą zatrzymywać się w pobliżu stacji kolejowych. Zmiany potrwają do maja 2019 roku.

Dzięki inwestycji poprawi się dostępność kolei w regionie. Zwiększy się komfort obsługi łącznie na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno – Ełk. Nowe perony będą wyższe i ułatwią pasażerom wsiadanie do pociągów. Lepsze będzie wyposażenie. Zamontowane będą wiaty, nowe oświetlenie, czytelna informacja pasażerska i wyraźne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenie czasu podróży.
Wartość prac to ok. 290 mln zł.

„Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk” realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie UE wynosi 85%. Zakończenie inwestycji planowane jest w sierpniu 2019 r.

Materiały nadesłane/zdjęcie jest ilustracją do tekstu

1 komentarz

1 komentarz

  1. Adam

    10 czerwca 2018 at 20:38

    Mam pytanie, czy linia kolejowa będzie zelektryfikowana?

zostaw odpowiedź

To Top