Pełna treści odpowiedzi prezydenta
Tereny położone w bezpośrednim sąsiedztwie przebiegu powyższej drogi stanowią własność prywatną, Gminy Ełk bądź Skarbu Państwa, miasto Ełk nie posiada w tym obszarze żadnych nieruchomości. Należy jednak podkreślić, że budowa drogi ekspresowej S61 stanowi szansę rozwoju nie tylko naszego miasta, ale całego regionu zarówno w zakresie działalności produkcyjnej, handlowej, jak i usługowej. Jest to też ważny element mający wpływ na jakość i bezpieczeństwo komunikacyjne w naszym regionie.
Miasto Ełk od wielu lat podejmuje działania mające na celu rozwój gospodarczy obejmujący m.in. innowacyjne przedsięwzięcia. Tworzone są w tym celu korzystne warunki do zakładania i prowadzenia biznesu, poprzez oferowanie atrakcyjnych gruntów inwestycyjnych, a także stosowanie wobec przedsiębiorców ulg podatkowych. W Ełku w niewielkiej odległości od trasy S61 (ok. 2 – 3 km od projektowanego węzła Ełk — Wschód), na gruntach przekazanych przez Gminę Miasto Ełk, funkcjonuje Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna Podstrefa Ełk. Tereny te zostały staraniem Strefy uzbrojone i w części ulokowały się na nich firmy produkcyjno — usługowe. W obrębie Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej znajduje się również Park Naukowo — Technologiczny. Jest to obszar tzw. Miejskiej Strefy Rozwoju, zajmującej teren przeznaczony pod inwestycje o powierzchni 23 ha, z którego przeważająca część staraniem miasta, dzięki pozyskaniu funduszy z Unii Europejskiej, została w pełni wyposażona w urządzenia infrastruktury technicznej. Teren ten objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Ełk — Podmiejska”, który przeznacza go pod strefę produkcyjną i produkcyjno — usługową.
Obecnie prowadzone są rozmowy dotyczące m.in. przekazania Gminie Ełk za cenę obniżoną działki położonej w Szeligach Buczkach, stanowiącej własność miasta Ełku oznaczonej nr 13 o pow. 2,0300 ha, którą gmina zamierza urządzić, zapewniając tym samym dojazd do terenów położonych w bezpośrednim sąsiedztwie granic administracyjnych miasta, co z pewnością pomoże uruchomić ich potencjał inwestycyjny z chwilą oddania do użytku trasy S61. Rada Miasta Ełku na wniosek Prezydenta Miasta Ełku podjęła w dniu 24 lutego 2021 r. uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż ww. działki na rzecz Gminy Ełk za cenę obniżoną w wysokości 1 zł.
W październiku 2020 r. Miasto Ełk złożyło wniosek o dofinansowanie projektu w ramach Programu Rozwój Lokalny (fundusze norweskie). Jednym z działań projektowych jest „Budowa marki gospodarczej Ośrodka Subregionalnego Ełk”.
Miasto Ełk i Gmina Ełk, tworzące Miejski Obszar Funkcjonalny Ełku, pracują nad aktualizacją wspólnej strategii rozwoju.
W oparciu o wizję i cele rozwoju obecnie przygotowywane są projekty strategiczne, wśród których przewidziane jest uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Ełku przy ul. Bema (2 działki miejskie i 1 działka SSSE o łącznej powierzchni ok. 3,7 ha) oraz dużych terenów w Gminie Ełk w obrębie miejscowości Szeligi-Buczki i Przykopka. Projekty strategiczne będą przedstawione Zarządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego i stronie rządowej do finansowania z nowej puli środków UE w ramach polityki spójności oraz Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. W obu przypadkach możliwe jest wsparcie uzbrojenia terenów inwestycyjnych oraz tworzenia warunków do obsługi inwestora.
Formy aktywności gospodarczej, które mogą rozwinąć się obszarze funkcjonalnym Ełku w efekcie budowy drogi S61:
- branża logistyczna (przeładunki, magazyny);
- produkcja ukierunkowana m.in. na kraje nadbałtyckie, obsługa inwestorów z krajów nadbałtyckich (ich centra przeładunkowe);
- nowy korytarz transportowy skierowany do portów morskich.
Nowe firmy, które będą chciały rozpocząć/rozwinąć w Ełku działalność gospodarczą, mogą liczyć na wsparcie Parku Naukowo-Technologicznego. PNT jest siedzibą młodych firm.
42 Komentarze
Pan Karpienia powinien schować się do szafy i zamilknąć. Za dużo sobie piwa naważył u mieszkańców Ełku na temat covid-19. A teraz udaje zatroskanego hipokryta.
Polacy sparzyli się już na Palikocie, Petru i znowu robią błąd z Hołownią. Wynik jest już znany. Palikot dysponował Kasą o której Hołownia może tylko pomarzyć. Wiemy jak skończył. Jedyny „sukces” HołowniTo zebrałem 3 mln ale już wydałem proszę o jeszcze. Czy ktoś o zdrowych zmysłach go poprze?
Rydzyk bis!!
Przeczytałem w internecie opinię bewnej babci którą wnuczek zapytał co myśli o Hołowni. Odpowiedź babci :niech spie… la. Podpisuje się ja również.
Żenujące. To aż taki prostaczek z Ciebie, że nie stać Cię na własną opinię, tylko musisz cudze po internetach wyszukiwać?
Warto zbadać sprawę pana Karpieni. Czy sprawuje swój mandat radnego miejskiego zgodnie z prawem? Czy mieszka na terenie sąsiedniej gminy? Może gazeta zajęłaby się tym tematem?
No to już za dużo wymagasz od gazety, aż tak odważna to nie jest. Po drugie szkoda czasu na takie badanie, on nie szkodliwy jest
Pani redaktor, niech pani zweryfikuje czy radny Karpienia zgodnie z prawem sprawuje funkcję radnego miejskiego. Czy nie mieszka on na terenie sąsiedniej gminy i nie powinien stracić mandatu?
Cenzura?
Jako stały czytelnik wstrząśniety komentarzami pod wywiadem, apeluje do pani redaktor o podjęcie śledztwa dziennikarskiego w kwestii czy Pan Karpienia zgodnie z prawem sprawuje mandat radnego miejskiego? Czy Pan Karpienia wraz z rodziną mieszka na terenie gminy Ełk, w Oraczach i czy w związku z tym może pełnić opisywaną funkcję?
Przechrzta przechrztą ale przed chwilą przeczytałem że radny wilo ten od stękania się skarasił. Może ktoś coś wie o tym.
Ale ze co? Powietrze zepsuł czy jak?
Uważam że covid potraktował go zbyt łagodnie.
A właśnie ze go dobrze” dziabnął”
Nie bardzo rozumiem pytania… i troski. Przecież to trasa tranzytowa. Dotychczas cały ruch Ełk omija. Po wybudowaniu trasy transgranicznej, tranzytowej będzie nie inaczej, a nawet bardziej konsekwentnie. Bo i po co do Ełku mieliby transportowcy zaglądać? Jakieś stacje przeładunkowe tu będą tworzone? A może „tiry” na tory pójdą? To jednak chyba będzie za trudne.
Tu nawet tankować paliwa nie warto, bo jest najdroższe bodaj w Polsce, a w regionie, na pewno.
Znawcy tematu, politycy z bożej łaski. Wiedzy wam podstawowej potrzeba. Znów mamy to szczególne bicie piany, że to niby coś się na wybory przełoży, bo społeczność się oszuka, zbałamuci.
Ćwierć wieku myślicie, a już szczególnie intensywnie (rzekomo) za tej wieloletniej władzy obecnego prezydenta i jego świty z DW jak tę turystykę w mieście rozwijać. I co? Bzdurne drogie imprezy, które służą jedynie wąskiej grupie działaczy… no i te mosteczki, lampiony. Nawet z pielgrzymkami nie wyszło… Tylko propaganda i beztroskie szastanie pieniędzmi. Naszymi, pożyczanymi w bankach na nasz publiczny rachunek.
W końcu jeden trzeźwo myślący. Brawo, panie Bolo za logiczne rozumowanie. Dogodny transport jest ważny, ale nie jest na pierwszym planie. Przykłady: Forte w Suwałkach – zbudowano i uruchomiono bez żadnych Baltic drogowych czy kolejowych, IKEA w Orli pod Bielskiem Podlaskim – postawiona bez czekania na S19.
Bolo, dzięki. Ten radny dopiero pojął że trasa będzie biegła obok i mało kto z niej zboczy by zobaczyć ruinę Zamku. Albo zjeść przetrzymywane tygodniami w zamrażarkach pierogi. Przy okazji. Znajomy pracujący w jednej z knajp opowiadał mnie ze szef restauracji wytaszczył zakupione przed rokiem mięso z zamrażarki i głośno myśląc sortował. Ta wieprzowina ma już 9 miesięcy i ją bierzemy najpierw. Potem po kolei.
To do knajpy na promenadzie w tym roku nie warto chodzić, no chyba ze tylko szybki browar.
Comments are closed.