Wnioski można składać od 1 lipca do końca listopada wyłącznie drogą elektroniczną, korzystając z aplikacji mZUS, przez PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Jak wyjaśnia Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim, we wniosku należy podać numer rachunku bankowego, adres e-mail oraz numer telefonu, a także uzupełnić dane dzieci i informacje o szkołach, do których uczęszczają lub będą uczęszczać.
Jeśli wniosek zostanie poprawnie wypełniony i złożony do końca sierpnia, pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej do 30 września. Świadczenie ma na celu pomoc w zakupie wyprawki szkolnej, na przykład podręczników, zeszytów czy przyborów szkolnych i jest wypłacane bezgotówkowo.
Wsparcie finansowe przysługuje na każde uczące się dziecko w wieku od 7 do 20 lat lub do 24 lat w przypadku niepełnosprawności, niezależnie od dochodów rodziców. Nie obejmuje ono dzieci uczących się w zerówkach ani studentów. Wiek 20 i 24 lata liczony jest rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników, liceów i szkół policealnych również są uprawnieni do świadczenia, jeśli ukończyli odpowiedni wiek przed rozpoczęciem roku szkolnego w danym roku kalendarzowym.