Korekty budżetu miejskiego samorządu dokonywane są praktycznie co miesiąc. Tak było i tym razem. Spośród wielu zmian zgłoszonych przez prezydenta Ełku szczególną uwagę radnych przykuła kwestia budowy budynku komunalnego z 36 mieszkaniami przy ul. Kolejowej. W wyniku rozstrzygniętego przetargu radni musieli zadecydować czy dołożyć do projektu ponad 2 mln zł dodatkowych środków, czy też zrezygnować z całej inwestycji.
– To jest taki moment w naszym budżecie, że trzeba się zastanowić czy na wszystko nas stać. Czy budynek komunalny jest potrzebny? Ale pieniądze w budżecie też są potrzebne. Dlatego wnioskujemy o wykreślenie wszystkich kosztów (związanych z budynkiem komunalnym) i przeniesienie ich na zmniejszenie deficytu związanego z gospodarką odpadami. Realizując budynek komunalny, pomożemy 36 rodzinom, jeżeli zdecydujemy się na wycofanie tego projektu, w najbliższych 2 latach pomożemy 22 tysiącom gospodarstw domowych. W trudnych momentach, a takie są obecnie dla finansów samorządów, trzeba podejmować trudne decyzje – argumentował w imieniu wnioskodawców radny Ireneusz Dzienisiewicz.
– Ten budynek ma powstać, bo mamy takie potrzeby, ponieważ każdego roku zgłaszają się do urzędu ełczanie, którzy nie mogą sobie pozwolić na zakup lub wynajęcie na rynku komercyjnym. Przystosowaliśmy mieszkania na parterze tego budynku dla osób niepełnosprawnych. Wystąpiliśmy z wnioskiem do Banku Gospodarstwa Krajowego o dodatkowe 10% dofinansowania i jest taka szansa po zakończeniu inwestycji. Jestem przekonany, że łatwiej jest sobie poradzić z opłatą 21-24 zł niż płacić miesięcznie raty kredytu w wysokości 1500 zł – powiedział w podsumowaniu włodarz.