Temat konferencji metodycznej jest odpowiedzią na potrzebę rozwijania umiejętności metodycznych pracowników szkół w zakresie kreowania sytuacji sprzyjających rozwijaniu rzeczywistych kompetencji społecznych ucznia. Wagę tego tematu wzmacnia fakt, iż zadanie rozwijania kompetencji społecznych należy do priorytetów polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025.
Konferencja podzielona była na dwie części: wykłady ekspertów na temat różnych aspektów analizowania kompetencji społecznych i możliwości ich rozwijania w przestrzeni szkoły oraz warsztaty, podczas których rozwijane były wybrane umiejętności metodyczne w obszarze kształtowania kompetencji społecznych.
Projekt „Dama i Dżentelmen Śniadeckiego”
Wśród wykładów znalazło się wystąpienie dyrektor ełckiego Zespołu Szkół nr 1 Jolanty Agaty Opaluch o projekcie realizowanym w szkole „Dama i Dżentelmen Śniadeckiego”, który idealnie wpisał się w temat konferencji. Jest to projekt wieloetapowy i pozwalający na interdyscyplinarne połączenie różnych podmiotów kształtujących kompetencje transferowalne u młodych ludzi, pozwalające im nabywać umiejętności do budowania poczucia własnej wartości, autoprezentacji oraz wysokiej kultury osobistej wpływającej na kreatywność i odpowiednie kształtowanie własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.
Następnego dnia uczestnicy konferencji uczestniczyli w wizycie studyjnej w Zespole Szkół Technicznych w Tarnowie Podgórnym.
Organizatorem konferencji był Wydział Studiów Edukacyjnych UAM we współpracy z Protocol School od Poland i Zespołem Szkół nr 1 im. J. Śniadeckiego w Ełku.
Materiał sponsorowany