Adam Sobolewski

Andrukiewicz i Kossakowski razem o remoncie ul. Norwida

reklama

Są pieniądze na realizację pierwszego etapu budowy tzw. małej obwodnicy, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych, która docelowo odciąży zatłoczone arterie miasta, czyli ul. Kilińskiego i Wojska Polskiego.

— O tzw. małą obwodnicę postulowaliśmy od wielu lat — mówi Wojciech Kossakowski, poseł. — Czynili tak radni PiS-u, minister, wojewoda, wszyscy wskazywali na to, iż jest ona w Ełku bardzo potrzebna, gdyż odciąży w mieście ruch na osi północ-południe. To, jak ważna jest mała obwodnica, widzimy dzisiaj, kiedy jest remontowana ulica Wojska Polskiego, kiedy jest zwężona do jednego pasa, tworzą się tam korki. Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku, skorzystał z możliwości, jakie daje Fundusz Dróg Samorządowych, złożył wniosek i ten wniosek został zaakceptowany. Oznacza to, iż będzie dofinansowany z budżetu państwa w wysokości 80 procent inwestycji, a miasto będzie musiało dołożyć około 2 mln zł. Po podpisaniu dokumentów będzie można przystąpić do realizacji pierwszego etapu tej jakże potrzebnej inwestycji. Drugi etap będzie musiał być połączony ze stworzeniem przeprawy mostowej przez rzekę Ełk. Jestem przekonany, że kiedy ten pierwszy odcinek już powstanie, będzie już łatwiej. 80 proc, to jedno z większych dofinansowań w ramach tego funduszu — tłumaczył Kossakowski.

Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku, przypomniał, iż koncepcja powstania tzw. małej obwodnicy powstała już wiele lat temu.

— Bardzo dobrze, że powstał Fundusz Dróg Samorządowych, który finansuje drogi lokalne — mówi Tomasz Andrukiewicz. — Nieutwardzona droga gruntowa na ulicy Norwida stanie się w części małą obwodnicą Ełku, która odciąży ruch z ulic Kilińskiego i Wojska Polskiego. Nie ma innej alternatywy dla ulicy Wojska Polskiego niż ten właśnie planowany odcinek. W razie np.: wypadku na ul. Wojska Polskiego kierowcy mają problemy z przejazdem przez nasze miasto. Aut przybywa, szczególnie osobowych, już teraz mamy zarejestrowanych 33 tys. samochodów, a mała obwodnica stanie się ulgą dla kierowców. Będzie ona przebiegała wzdłuż torów kolejowych, docelowo ulicą Kościuszki do ul. Dąbrowskiego. Pierwszy etap, na który mamy rządowe dofinansowanie, to stworzenie połączenia pomiędzy ulicami Emilii Plater oraz Matejki. Dalej będziemy starali się o pozyskanie środków na realizację kolejnego etapu, już trudniejszego, gdyż jest związany z budową przeprawy mostowej przez rzekę Ełk. 80 procent dofinansowania z budżetu państwa to wielki sukces i wielkie wsparcie, za które dziękuję posłowi Wojciechowi Kossakowskiemu, który jest sojusznikiem w realizacji tego projektu — pochwalił posła PiS, Tomasz Andrukiewicz.