NFZ: na portalu pacjent.gov.pl dostępny czatbot ws. koronawirusa

reklama
Na portalu pacjent.gov.pl udostępniliśmy czatbota odpowiadającego na pytania dotyczące koronowirusa — poinformował w niedzielę na Twitterze, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Adam Niedzielski.

Na portalu pacjent.gov.pl zamieszczane są informacje o koronawirusie, m.in. gdzie szukać pomocy, jeśli podejrzewa się u siebie zakażenie i jakie środki ostrożności zachować, by zmniejszyć ryzyko zarażenia.

Uruchomiono też czatbota, czyli program do konwersacji na bazie sztucznej inteligencji, który odpowiada na najczęściej zadawane pytania.

„Wystarczy kliknąć pomarańczowe, pulsujące kółko z symbolem rozmowy tekstowej, aby rozpocząć rozmowę. Wersję głosową bota testujemy na infolinii TIP (Telefonicznej Informacji Pacjenta, PAP)” – napisał prezes NFZ.

Infolinia obsługiwana przez konsultantów działa przez całą dobę pod numerem telefonu 800 190 590.

(PAP) kmz/ godl/