Ścieżki rozwiązania umowy są dwie – podaje telepolis.pl
1. pismo z rozwiązaniem umowy – rozwiązanie umowy z winy operatora, obowiązujące z dniem wycofania kanałów objętych gwarancją operatora. W liście należy podać dane osobowe identyfikujące klienta, można też skorzystać z gotowego formularza w biurze obsługi klienta. Pamiętaj, powodem rozwiązania umowy musi być brak akceptacji zmian w warunkach umowy /ważne/. Pismo należy przesłać listem poleconym na adres Multimedia Polska (ul. T. Wendy 7/9, 81-341 Gdynia) lub złożyć w lokalnym biurze obsługi klienta – sugerujemy poprosić koniecznie o pokwitowanie.
Zapis art. 60 a ustawy Prawo telekomunikacyjne wskazuje wyraźnie, że w przypadku zmiany warunków umowy abonent ma prawo do wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian. W takim przypadku dostawca usług nie ma prawa do roszczenia odszkodowawczego, wynikającego z art. 57 ust. 6 , popularnie zwanego karą za zerwanie umowy zawartej na czas określony.
Prawo do wypowiedzenia umowy dotyczy rozwiązania umowy, a nie jej części w zakresie usługi, której dotyczą zmiany.
Niezależnie od tego czy abonent zawarł jedną umowę na kilka usług (pakiet), czy kilka umów na każdą usługę odrębnie, to ma prawo do wypowiedzenia tej umowy, której dotyczy zmiana (bez ponoszenia kary).
Jeśli nie masz pewności, jak wyglądają zapisy Twojej umowy lub nie masz dostępu do dokumentacji, warto zadzwonić na infolinię 24 357 50 48. Konsultanci chętnie to sprawdzą lub zajdź do Rzecznika Konsumentów w Ełku lub zadzwoń 87/6218322, 783883999.
Źródło: www.telepolis.pl