W powiecie ełckim małżeństwo straciło 89 tys. złotych ze swojego konta. To niestety kolejny przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”.
Jak takie oszustwo wygląda?
Dzwoni osoba podająca się za pracownika banku np. z wydziału bezpieczeństwa. Informuje o rzekomych próbach włamania się na konto właściciela. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca. Mieszkaniec Ełku, zgodnie z informacjami telefonicznymi wypłacił 89 tys. złotych ze swojego banku. Działając dalej na podstawie wskazówek rzekomego bankowca, mężczyzna wpłacił wszystkie pieniądze we wskazanym wpłatomacie używając kodów podanych przez rozmówcę.
Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak. Niestety było już za późno i nie odzyskał swoich pieniędzy.
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.