Prace modernizacyjne obejmowały nowe perony, układ torowy oraz obiekty inżynieryjne, przybliżając kolej w Ełku do europejskiego standardu. W ramach projektu powstały trzy nowe perony – dwa o długości 400 m i jeden o długości 300 m – ułatwiające wsiadanie do pociągów i wyposażone w wiaty chroniące przed warunkami atmosferycznymi.
Pierwsze pociągi zatrzymają się na peronach nr 1 i 2 już 15 grudnia br., wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności obejmują nowy, 110-metrowy tunel z windami, prowadzący od budynku dworca na drugą stronę stacji, w kierunku osiedla Zatorze. Perony wyposażono w ścieżki naprowadzające, a trwają prace nad wdrożeniem Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP), który dostarczy aktualnych informacji o ruchu pociągów.
Inwestycja objęła także przystanek Ełk Szyba Wschód, gdzie powstały dwa nowe perony o długości 200 m. W miejscu dawnego przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Kolejowej zbudowano wiadukt, dzięki czemu kierowcy mogą bezpiecznie przejeżdżać pod torami. Nowe, bezkolizyjne skrzyżowania powstały również w innych częściach miasta.
Nad ul. Suwalską wzniesiono wiadukt, a w rejonie ul. Towarowej i Norwida stworzono nowy układ komunikacyjny z tunelem dla samochodów oraz dwoma wiaduktami – kolejowym i drogowym. Inwestycję uzupełnia most na rzece, który zastąpił starą konstrukcję, zapewniając bezpieczny przejazd pociągów.
Dzięki centralizacji sterowania ruchem z jednego miejsca oraz budowie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania, układ torowy stacji Ełk został zmodernizowany. Dyżurni ruchu mogą teraz kontrolować pociągi na 40 km torów i 118 rozjazdach, co pozwala na odprawianie pociągów towarowych o długości do 740 m.
Tomasz Łotowski- zespół prasowy- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.