Rabat na cały asortyment – tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz BRW reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów. Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany praktyk.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.
Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10-procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.
Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich. O szczegółach zwrotu informują decyzje Urzędu.
Zważywszy na powyższe, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Ełku apeluje do konsumentów z terenu powiatu ełckiego, którzy dokonywali zakupów w ww. sklepach o składanie wniosków do ww. firm o zwrot 10% ceny.
Podstawa: decyzja Prezesa UOKiK – RLU nr 4 /2016 z 15 lipca 2016 r. Decyzja Prezesa UOKiK -RLU nr 6/2016 z 16.09.2016 r.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Ełku