Miasto-gazeta.pl
ełcki portal informacyjny
Kossakowski Wojciech
fOTO: NADESŁANE

Niebezpieczne skrzyżowanie Kolejowej z Grajewską doczeka się sygnalizacji

Tuż przed wigilią (22 grudnia) odbyła się konferencja prasowa, podczas której poseł Wojciech Kossakowski poinformował o planach przebudowy ełckich ulic. Modernizacją objęty zostanie prawie 5-kilometrowy odcinek ulicy Przemysłowej, włączając w to skrzyżowanie ulic Kolejowej i Grajewskiej. 

 
— Doczekamy się  przebudowy drogi krajowej nr 65 w Ełku (ul. Przemysłowa i Grajewska). W ramach prac zainstalowana zostanie także sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Grajewskiej — poinformował Kossakowski.  Na tę inwestycję mieszkańcy Ełku czekają od lat.  Będzie w końcu bezpiecznie dla  dzieci, rodziców i dla ruchu samochodowego. Wszystkie inwestycje, jakie czynimy w naszym mieście, są po to, aby poprawić bezpieczeństwo w naszym mieście — dodał Kossakowski.
 
 
 22 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 65. 
W zakresie prac przewidziany jest remont wiaduktu nad linią kolejową, zmiana geometrii ronda oraz  instalacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kolejowej z Grajewską. 
 
 
Rondo zostanie nieznacznie powiększone poprzez pomniejszenie wyspy. Inwestycja obejmie m.in. przebudowę ciągów pieszych, przejść dla pieszych.  Zostanie wzmocniona i wyrównana  nawierzchnia jezdni. Naprawione zostaną także uszkodzone elementy takie jak: krawężniki, zjazdy, balustrady itp. 
 
 
Przebudowa ulic Przemysłowej i Grajewskiej w Ełku jest częścią inwestycji polegającej na modernizacji siedmiu odcinków drogi krajowej nr 65 o łącznej długości 59,1 km. Na  rozbudowę i modernizację czekają kolejne odcinki, dla których trwa  przygotowanie dokumentacji m.in. drogowe przejście graniczne Gołdap – początek obwodnicy Gołdapi, Kowale Oleckie – początek obwodnicy Olecka, Olecko – Gąski, Gąski – Ełk, Ełk – Nowa Wieś Ełcka, Nowa Wieś Ełcka – granica woj. warmińsko-mazurskiego i podlaskiego.
 
 
 W konferencji uczestniczyli Jerzy Szmit były wiceminister Infrastruktury i Budownictwa, obecnie członek zarządu PKP TELKOL oraz doradca Ministra Infrastruktury Paweł Czemiel. 
 
 
 Podczas spotkania samorządowcy i parlamentarzyści wyrazili także poparcie w sprawie budowy drogi ekspresowej S16 Knyszyn-Ełk.
My, parlamentarzyści oraz samorządowcy z województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego popieramy budowę drogi ekspresowej Białystok-Ełk w ciągu istniejącego korytarza transportowego, w którym obecnie przebiega linia kolejowa nr E 75 oraz droga krajowa nr 65, z uwzględnieniem czynników społecznych, środowiskowych oraz ekonomicznych.
Planowana droga to nadzieja na rozwój ekonomiczny jednego z najbardziej ubogich i wykluczonych komunikacyjnie terenów Polski i Europy. Wykorzystanie istniejącego korytarza transportowego zapewni najmniejszą z możliwych integrację w środowisko naturalne — czytamy w deklaracji. 
Komentarze

9 Komentarze

  • Już raz pan Kosa obiecywał via Baltice dlatego teraz nieufnie patrzymy na te zamaskowane śliczne buźki.Panie Kosa to kolejny egzamin dla Pana. Już Suwałki z Augustowem złożyły protest. Zobaczymy jakie Pan Kosa z Panem Schmidtem mają przebicie. Kto okaże się skuteczniejszy. To Pana być albo nie być. Powodzenia.

    • te wyborca z korkowca,,,czy nie powstaje Via Baltica?Co chciałeś wyrazić swoim durackim komentem?

      • Kossakowski obiecywał na początku 2016, że do końca 2018 roku pojedziemy Via Balticą do samej Warszawy.
        Który mamy rok?

        • Z kim on wybuduje Drogi kiedy PiS w Ełku liczy 5 członków w tym jeden wesoły na wymówieniu.

  • Poza tym niech nie łżą ci deklaranci, że to w istniejącym korytarzu transportowym pójdzie. Kolejarze życzą sobie szerszego pasa terenu pod RB (co jest zrozumiałe), natomiast wojsko nie chce oddać ani metra z istniejącej w Osowcu jednostki i nie zgadza się na wariant I – po istniejącym przebiegu. Stąd też pomysły, aby ekspresówka przechodziła przez Biebrzę pod Goniądzem.

  • S16 Knyszyn-Ełk to będzie druga Rospuda, tylko bardziej. Tam była tylko Natura2000, tu pchają się przez środek parku narodowego. Dlaczego te luje polityczne i drogowe tak nie znoszą naturalnej i nieprzekształconej przyrody?

    • Na szczęście trwają prace w Unii w celu weryfikacji Natura 2000.Dotychczas zdarzało się ze budził się skacowany i pisał podanie by zagrać na nerwach sąsiadom. Tak. Powstało wiele terenów Natura 2000.Reklamacje złożyło kilkanaście państw.

      • Może Ty i architekt, ale na temat procedury ustanawiania obszarów Natura2000 guzik wiesz. I proponuję dalej się nie ośmieszać. Weryfikacja owszem trwa, ale dotyczy nieprzestrzegania dyrektyw przez państwa członkowskie wobec tych obszarów. I po zakończeniu może być nieco nieprzyjemnie, w tym również Polsce.

      • Panie Architekt, podaj Pan choć jeden konkretny przykład, gdzie po jednym „podaniu” skacowanego sołtysa albo wójta ustanowiono obszar naturowy. Bo coś mi się wydaje, że albo bredzisz, albo bezkrytycznie powtarzasz opinie z kolejki pod MOPSem.

Comments are closed.